פרחים ועציצים לעיצוב הבית

שימוש נכון בפרחים ועציצים יכול לשדרג משמעותית את חלל הפנים וכמובן החוץ של הבית הפרטי. במאמר הבא נסביר איך משתמשים בפרחים המתאימים, כיצד בוחרים בין סוגים שונים של עציצים ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של פרחים ועציצים בא לידי ביטוי בכך שהם מתאימים גם לחלל הפנים וגם לחלל החוץ של הבית. בעוד בגינה או בחצר זה כמעט מתבקש לשלב סוגים שונים של פרחים ועציצים, דווקא בחלל הפנים יש להם ערך מוסף. בזכות הערך המוסף של עציצים ופרחים, ניתן לשדרג את חלל הפנים ובמקרים מסוימים אף להשביח את הערך של הנכס.
הסוד הוא לבחור פרחים ועציצים שמתאימים לאופי של הבית ולסגנון העיצוב הרצוי. כמו כן, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע ולשאוב השראה מהאופן שבו כל סוג של עציץ או פרח מתכתב עם סגנון העיצוב הקיים. כל זה אמנם דורש זמן, אבל התרומה שווה את ההשקעה.

אילו פרחים ועציצים כדאי לקנות לבית?

התנאי העיקרי לניצול כל היתרונות של פרחים ועציצים לעיצוב הבית הוא לבחור אותם נכון. בהקשר הזה, יש כמה טיפים שאותם כדאי להביא בחשבון:

א. עציצים מלאכותיים לעומת טבעיים – עציצים מלאכותיים יכולים להתאים בעיקר לבתים חשוכים שאין בהם המון תאורה טבעית. לעומת זאת, עציצים אמיתיים וטבעיים יתאימו לחללים מרווחים ומוארים שהם אין בעיה לדאוג להם לתנאים אידיאליים.
ב. אדניות לעומת עציצים – אדנית היא המקום שבו בדרך כלל שותלים פרחים, אך לרוב אי אפשר לעשות את זה בצורה נוחה בתוך הבית. לעומת זאת, עציצים יכולים להגיע בתבנית מספיק גדולה שתאפשר לשלב אותם בסלון או בחדרים.
ג. עונות השנה – במידה ובוחרים עציצים או פרחים טבעיים, כדאי לשים לב לעונות השנה. בשביל שהפרחים או העציצים יחזיקו מעמד לאורך זמן, יש לבחור אותם לפי העונה ועל בסיס המלצות של בעלי מקצוע. כמו כן, ניתן להתייעץ לגבי המיקום שלהם בבית.

כיצד פרחים ועציצים מוסיפים אור ועיצוב לבית?

פרחים ועציצים מוסיפים אור ועיצוב לבית בכמה דרכים. קודם כל, המראה הירוק של העציצים והפרחים יכול להתכתב עם סגנונות עיצוב שונים: בין אם מדובר על סגנון עיצוב מודרני שנשען על טהרת הקווים הגיאומטריים והשימוש בזכוכית, או בסגנון עיצוב כפרי שבו משתמשים בעיקר בעץ. כך או אחרת, פרחים ועציצים הופכים להיות חלק מחלל הפנים ומעניקים לו אופי.
חוץ מזה, פרחים ועציצים מוסיפים אור ועיצוב לבית כי נעים להסתכל עליהם. בניגוד לרהיטים או לפריטי עיצוב אחרים, פרחים ועציצים מכל סוג יכולים להתאים לחלל הפנים. במקרים מסוימים, ניתן גם לבחור לחלל הפנים את אותם פרחים או עציצים שיש בחצר, במרפסת, בגינה או על הגג – וכך להשיג עיצוב הרמוני ומרשים.