בטון אדריכלי – טרנד בעולם עיצוב הפנים

בטון ללא כיסוי, שמכונה בעגה המקצועית בטון אדריכלי, מציע שורה ארוכה של יתרונות שאותם כדאי להכיר. אחרי שמבינים מה המאפיינים של סגנון חיפוי וריצוף מן הסוג הזה לעומת הסגנון הרגיל, קל יותר לשלב אותו בחלל הפנים של הבית, המשרד, החנות ועוד.

בטון אדריכלי

בטון אדריכלי הוא בטון ללא כיסוי שאותו ניתן להשיג בהתאמה אישית ובעוביים שונים. אפשרות אחת היא לתאם חיפוי וכיסוי עם בטון אדריכלי בעובי של 2-10 מ"מ בלבד, בעוד האפשרות השנייה היא לבחור כיסוי עבה יותר בטווח של 7-15 מ"מ. בכל אחד מהמקרים האלה, נהנים מהיתרונות שלו והופכים אותו להשקעה משתלמת.

מה היתרונות של בטון אדריכלי?

בטווח הקצר, בטון אדריכלי מאוד מתאים למקומות שכבר יש בהם ריצוף בטון ישן שאותו רוצים לחדש. כמו כן, הוא מתאים למקומות שבהם יש מרצפות עשויות קרמיקה. לשם השוואה, בטון אדריכלי עבה יתאים מאוד למקומות ללא ריצוף ובכל חלל פנים או חוץ שבו רוצים להשיג באופן מיידי מראה מלוטש. 

בטווח הארוך, היתרון של בטון אדריכלי בא לידי ביטוי בעמידות גבוהה. נוח לתחזק את הריצוף, הוא עמיד בפני שחיקה ובלאי בדיוק כמו כל סוג אחר של בטון וקל לנקות אותו. המראה של הבטון האדריכלי לא רק מתכתב עם מאפיינים מובהקים של סגנון עיצוב מודרני, אלא גם משדרג את החלל והופך אותו למקום שנעים יותר לשהות בו.

השקעה לטווח ארוך

כל היתרונות השונים של בטון אדריכלי מחייבים השקעה מבחינת התקציב. מצד שני, צריך להסתכל על חיפוי או ריצוף עם בטון אדריכלי בתור השקעה ולא כהוצאה רגילה. אם מבינים שמדובר בהשקעה לטווח ארוך, כל שנותר הוא לבחור את החברה שתהפוך את הפרויקט למשתלם ביותר.

התייעצות עם בעלי מקצוע מהתחום מאפשרת לרכז את כל היתרונות מתחת לקורת גג אחת. באופן הזה יש כמה יתרונות שאותם משיגים באופן מיידי:

  • אפשרויות בחירה שונות ובהן מיקרוטופינג, בטון מוטבע או בטון מוחלק צרוב
  • בחירת צבע הבטון המוחלק לפי הסגנון המועדף
  • ביצוע ויישום בטון מוחלק בבית או בגינה

בטון אדריכלי גם לציפוי משטחים וקירות אמבטיה

החידוש בתחום עיצוב הפנים הוא לנצל את היתרונות והמאפיינים של בטון אדריכלי כדי ליישם בעזרתו ציפוי משטחים וקירות אמבטיה. הטרנד הזה פופולארי במיוחד אצל אדריכלים, שמנסים למצוא פתרונות עיצוב וחיפוי שהם גם פונקציונאליים וגם אסתטיים. 

באמצעות בטון אדריכלי לחדרי מקלחת, שירותים, אמבטיה וחדרים אחרים ברחבי הבית ניתן להשיג מראה מרשים ויפה באופן מיידי. התאמה אישית של בטון אדריכלי כוללת בחירה של הגוון ואפשרות לבחור בצבע האפור הרגיל, או לחילופין בגוונים שונים ולא פחות יוקרתיים. מעבר לכך, בטון אדריכלי מיושם ללא רובה ולכן הרצפה או הקיר נראים כמו משטח חלק ואחיד.