המדריך המלא לבחירת חדר שינה

מידות מדויקות, בחירת סגנון עיצוב, השוואה בין חומרי גלם וגם התייעצות עם בעלי מקצוע הם חלק בלתי נפרד מהתהליך שאותו כדאי לעבור בשביל לבחור את חדר השינה המושלם. אז מאיפה מתחילים ועל מה שמים דגש? הנה המדריך המלא

איכות השינה ואיכות החיים מושפעים ישירות מהעיצוב של חדר השינה. זהו כלל מפתח שרלוונטי לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים, לכן כדאי לנצל אותו. בין היתר, זה בא לידי ביטוי בלקיחת אחריות מלאה ונקיטת יוזמה מבחינת בחירת חדר השינה. ככל שבוחרים טוב יותר את חדר השינה של הבית, כך עולה הסיכוי ליהנות מהיתרונות שלו גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

קחו מידות מדויקות

השלב הראשון והחשוב ביותר בבחירת חדר שינה הוא לקחת מידות מדויקות. לא משנה אם אתם מחפשים חדרי שינה בירושלים או בערים אחרות בישראל, המידות הן רק שלכם. באמצעות מידות מדויקות אתם יכולים לדעת מה אפשר או אי אפשר להכניס לחדר השינה מבחינת רהיטים, כמה מקום פנוי יישאר לכם אחרי שתשלבו בו מיטה זוגית ומה כל זה אומר מבחינת ארונות ופתרונות אחסון. יתרה על כך, מידות מדויקות יאפשרו לכם לקבל אינדיקציה מסוימת לגבי התקציב.

בחרו סגנון עיצוב מתאים

לכל אחד ואחת מאיתנו יש העדפות אחרות מבחינת סגנון העיצוב של חדר השינה. הסוד הוא לבחור חדר שינהבהתאמה אישית, אבל לעשות את זה לפי סגנונות מוכרים. באופן כללי, ניתן לחלק את העיצובים הקיימים לקטגוריות ברורות כגון סגנון עיצוב כפרי, מסורתי, קלאסי, וינטאג' או כמובן מודרני. אם לא יודעים מה מאפיין כל סגנון עיצוב, ניתן להיעזר במידע הקיים באתרי האינטרנט ובקטלוג תמונות ודוגמאות ברשתות החברתיות.

שימו לב לחומרי הגלם

חומרי הגלם שבהם משתמשים כדי לייצר את הרהיטים ואת הארונות או המיטות חייבים להיות באיכות גבוהה מאוד. על פי אותו עיקרון, צריך לשים לב לחומרי הגלם גם בעיצוב של חדרי שינה אחרים. אם משווים בין חדרי שינה קומפלט ולא יודעים איזה מהם לבחור, התייחסות לחומרי הגלם בהחלט יכולה לסייע.

התייעצו עם בעלי מקצוע

השלב האחרון בבחירה מושכלת של חדרי שינה הוא בדרך כלל התייעצות עם בעלי מקצוע. כאן המטרה היא לשמוע רעיונות חדשים לגבי העיצוב, או למצוא פתרונות לבעיות של חוסר במקום. מעבר לכך, לבעלי מקצוע יש את הניסיון הנדרש על מנת להתאים את חדרי השינה לצרכים של קהל היעד והלקוחות. מטבע הדברים, חדרי שינה של זוגות צעירים למשל לא נראים כמו של הורים לילדים או חדרי שינה של בני נוער. 

כמה עולים חדרי שינה?

כאן הבעיה היא שקיימים פערי מחירים של עשרות אחוזים, בגלל הגורמים שמשפיעים על התקציב. הנה למשל כמה גורמים שקובעים כמה יעלה חדר השינה הבא שלכם:

  • המידות של החדר
  • סגנון העיצוב שתבחרו
  • מספר הפריטים או הרהיטים שתכניסו לחדר
  • הצורך בהתאמות מיוחדות במבנה: נישות גבס, חשמל לתאורה וכן הלאה

חדרי שינה כהשקעה משתלמת

הדרך הנכונה להסתכל על הקצאת תקציב עבור בחירת חדרי שינה היא כהשקעה. זו בסופו של דבר לא הוצאה רגילה, כי לחדרי השינה יש השפעה על איכות החיים וערך הנכס.