מהם הסוגים השונים של תאורה סולארית?

במדינה כמו ישראל שבה יש שמש כמעט לאורך כל השנה, אין כל סיבה לא לנצל את האנרגיה ולהשתמש במשאבי הטבע. התקנת  תאורה סולארית היא דרך חסכונית לנצל אנרגיה ולתרום לאיכות הסביבה. על ידי הפקת אנרגיה זולה תוכלו לחסוך בהוצאות חשמל וגם לקשט ולהאיר את הגינה.

יש תאורה סולארית מסוגים, צורות וגדלים שונים, שאינה מסתמכת על חשמל ולכן ניתן להציב אותה בחופשיות ברחבי הגינה. האורות הסולאריים מגיעים בעיצובים שונים, אך כולם פועלים בצורה דומה, באמצעות פאנל סולארי, סוללה נטענת ומנורה. 

מוצרים באיכות גבוהה יותר כוללים פאנלים סולאריים יעילים יותר וסוללות בעלות קיבולת גבוהה יותר, מה שמאפשר להם להישאר דולקים זמן רב יותר.

במהלך היום הפאנל הסולארי משמש לטעינת סוללה ,לאחר שהשמש שוקעת, הסוללה הפנימית משמשת להפעלת המנורה. חלק מהאורות יידלקו אוטומטית עם רדת החשיכה.

אילו סוגים קיימים?

הדבר החשוב ביותר שיש לדעת כשמחפשים להתאים תאורה סולארית לגינה, הוא עד כמה החומרים החיצוניים עמידים בפני מזג אוויר וכמה זמן האורות מחזיקים מעמד בטעינה מלאה. 

יש מנורה המדורגת IP65 נגד אבק ומים, כך שתוכל להשאיר אותם בבטחה כל השנה. חלקם אפילו מגיעים עם חיישני תנועה ואור כדי לחסוך באנרגיה. יש נורות שיכולות לספק 12 שעות תאורה עם 7 שעות של חשיפה לאור השמש בלבד. חלק כוללים גם גלאי תנועה מתקדמים שיכולים לזהות תנועה .

ישנן 3 אפשרויות תאורה לבחירה: מצב אבטחה, מצב חיסכון חכם ומצב קבוע כל הלילה. מצב האבטחה מדליק את האורות כאשר הוא מזהה תנועה ואילו מצב השמירה החכם הופך אותו לבהיר יותר כאשר הוא מזהה תנועות.

יש תאורה קבועה חזקה, תאורה עמומה ומצב חיישן אור. חיישן התנועה מדליק את האורות למצב תאורה לבנה בוהקת כשאנשים עוברים ליד, או מצב להבה מהבהבת כשאין תנועה. הוא גם נכבה עם עלות השחר ונדלק בשעת בין ערביים.

לפידים

אם אתה רוצה להעניק לגינה שלכם אווירה חמימה של להבות, ללא סכנות בטיחותיות, נורות שמש חיצוניות דקורטיביות בסגנון "לפידים" המופעלים ב-100% אנרגיה סולארית יתאימו. בקיץ  הם מחזיקים מעמד 10 שעות בטעינה מלאה. החומרים החיצוניים עמידים מאוד בפני מזג אוויר סוער.

לפידי להבות מהבהבים

אם אתם רוצים מראה של גן טרופי, לפידים אלו מייצרים הבהוב דמוי להבה, הם מושלמים ליצירת אווירה רומנטית בלילות הקיץ החמים, לברביקיו ולמסיבות  בגינה.

כל פנס כולל פאנל סולארי בחלק העליון, המאפשר לך למקם את הלפידים באופן עצמאי סביב הגינה שלך. הם גם עמידים בפני מזג אוויר ואבק, מה שאומר שהם יחזיקו מעמד מצוין אם מטר גשם מפתיע יפריע למסיבה.

זרקורים סולאריים 

הזרקורים הסולאריים מאפשרים לך לכוון את האור בדיוק לאן שאתה צריך אותו, כל זאת ללא צורך בחשמל. עם פאנלים סולאריים מובנים וגלאי תנועה, תוכלו גם להרתיע פולשים. 

אור שביל

נורות LED אידיאליות להארת שבילי גן, ערוגות פרחים או מדרגות. הם עשויים מפלסטיק, קלים להתקנה, לחצו על הדוקרן המתכוונן לגובה לתוך האדמה, ואז הציבו את המנורה למעלה. האור ייטען במהלך היום ולאחר מכן יידלק אוטומטית ברגע שהשמש שוקעת.

אנרגיה סולארית פירושה שאין לך דאגה לגבי חיווט, כך שאתה יכול להשתמש בהם בכל מקום שבו האדמה רכה מספיק. ניתן לטעון נורות LED באור שמש למשך 6 עד 8 שעות, כדי לספק 10 עד 12 שעות תאורה לחיסכון באנרגיה, נורות המיועדת למעברים המופעלים על ידי שמש עשויים נירוסטה ועמידים ללא חשש מפני חשיפה לשמש ולגשם .

יש אורות גדר סולארית עם התקנה פשוטה של ​​בורג אחד, האורות האלה מושלמים עבור גדרות, קירות, שבילים ויכולים לספק עד 12 שעות של אור לבן מטעינה אחת.

תאורה סולארית לגינה

פנסים 

דרך מצוינת להוסיף אווירה, פנסים המופעלים על ידי שמש זמינים בצבעים ובגדלים שונים, פנסים דקורטיביים,מתאימים למגוון רחב של מיקומים.

הפנס מאיר בזווית של 360 מעלות, חסין ממים ומאיר עד 10 שעות בטעינה מלאה! בנוסף, ניתן לדקור את הפנס באדמה או בכל מקום אחר על ידי דוקרנים שמגיעים עם הפנס.

אורות מחרוזת 

אידיאליים למסיבות, לאירועים מיוחדים ולחגים, אורות מחרוזת המונעים על ידי שמש יכולים להיות כרוכים סביב עמודים, מעקות ועצים ולעטוף גדרות. חיישני האור מדליקים אוטומטית את האורות כשחשוך ומכבים אותם עם עלות השחר.

אורות מופעלים בתנועה 

כפי שהשם מרמז, אורות אלו נדלקים רק כאשר מזוהים תנועה, מה שהופך אותם למצוינים להרתעת פולשים ומעשיים להארת פתחים ושבילים רק כשאתם עוברים בהם. הם מופעלים באמצעות חיישני תנועה יעילים ביותר, שיכולים לזהות אנשים בגובה 26 רגל ובזווית של 120 מעלות. אם אין תנועה נוספת תוך 10 שניות, האורות נכבים אוטומטית כדי לחסוך באנרגיה.

צנצנות

עששיות או צנצנות הן דרך יפה לקשט את החלל של הגינה. כל צנצנת כוללת פאנל סולארי יחד עם מחרוזת של לדים בתוך צנצנת זכוכית כפרית. הן נראות נהדר על אדני החלונות, ניתן לתלות אותן, ניתן להתקין אותן באדמה או להניח על שולחן בחצר ולשפר את האוירה. המוצר עמיד לחלוטין במים, נדלק אוטומטית ברדת החשכה ויעניק כ-8-10 שעות תאורה בטעינה מלאה!