המדריך המלא לבחירת מעקה ברזל למדרגות

מעקה ברזל יציב, מעוצב ותקני יכול לשפר את מראה המדרגות ולתרום גם לתחושת הביטחון האישי. עם זאת, בחירה נכונה של מעקה מן הסוג הזה היא משימה קשה מכפי שנהוג לחשוב. אז איך מבצעים אותה ומאיפה מתחילים? הנה כל התשובות

השוואה בין סוגים מעקות שונים היא בדרך כלל השלב הראשון והחשוב ביותר בשדרוג שלהן. בין היתר, מטרת השדרוג יכולה להיות שינוי העיצוב של המדרגות או כמובן שיפור בתחושת הביטחון האישי כאשר משתמשים בהן. כמו כן, המעקה חייב להיות תקני אם בוחרים לשפץ את הדירה או לבנות בית חדש. בנוסף, המעקה צריך להתאים לסוג המדרגות ובעיקר להבדלים בין חלל הפנים והחוץ.

איך בוחרים מעקה ברזל למדרגות פנים?

מדרגות פנים מתאפיינות בכך שהן נמצאות בחלל סגור ולכן גם פחות חשופות אל נזקים או אל פגעי מזג האוויר. במאפיינים האלה כדאי להתחשב לא רק כאשר מתכננים את עיצוב המדרגות, אלא גם אם בוחרים להחליף את המעקה שלהן. מבחינת חומרי גלם למשל, המשמעות היא שניתן לבחור מעקה יפה וחזק. כמו כן, כדאי להתאים את המעקה לדרישות חלל הפנים מבחינה פרקטית – כמו לדוגמא בבתים עם ילדים לעומת בתי קשישים ומבוגרים. 

מהם שיקולי העיצוב המרכזיים בבחירת מעקה?

מעקה ברזל מתאים גם לסגנון עיצוב קלאסי וגם לסגנון עיצוב מודרני. לשם השוואה, בסגנון עיצוב כפרי רצוי לתת עדיפות למעקה שעשוי חומרי גלם טבעיים ובהם עץ. אפשרות אחרת היא לעצב חלקית את המעקה מברזל בלבד, אך לשלב בו אלמנטים אחרים של מתכת ואפילו זכוכית. בכל מקרה, שיקולי העיצוב הם סובייקטיביים – אבל רצוי גם להתחשב בשאר האלמנטים שקיימים בחלל הפנים וכך להשיג הרמוניה. 

מעקה ברזל למדרגות חוץ

מדרגות החוץ חשופות כמעט לכל אורך השנה לתנאי אקלים מורכבים יותר. אם רוצים ליהנות מעמידות גבוהה הקיימת במעקה מסוג כזה, יש לוודא ברזל איכותי ולבצע עבורו תהליך גלוון. בין אם בוחרים גלוון קר או חם, המטרה היא להפוך את הברזל לעמיד יותר בפני קורוזיה ושיתוך. בנוסף, אפשר לבחור מעקות ברזל למדרגות חוץ לפי שיקולי תקציב.

כמה עולה להחליף מעקה?

עלות מעקה ברזל למדרגות אינה קבועה אלא דינאמית. בהקשר הזה, יש כמה פרמטרים שניתן להצביע עליהם ויש להם השפעה על מחיר המעקה:

א. סוג הברזל ואיכות חומרי הגלם – ככל שחומרי הגלם שבהם משתמשים כדי לעצב ולבנות את המעקה יהיו איכותיים יותר, כך המחיר שלו יעלה. בעת השוואה בין סוגי מעקות כדאי להתייחס אל איכות חומרי הגלם ולזכור שמדובר בהשקעה לטווח ארוך.

ב. דרישות דקורטיביות – לא כל מעקה מתומחר באותה צורה כי יש משמעות לעיצוב שלו. בשביל לעצב מעקה, מתייחסים לדרישות הלקוחות. אם הדרישות מורכבות והן מחייבות עבודה ארוכה יותר על האלמנטים השונים, גם מחיר המעקה יעלה.

ג. גובה המעקה ושיקולי התקנה – מעקה חייב להיות תקני וההתקנה שלו צריכה להתבצע על ידי בעלי מקצוע. מצד אחד, ניסיון להתקין מעקה לבד יחסוך בהוצאות אבל יהיה מסוכן. מצד שני, התקנה של בעלי מקצוע תייקר את הפרויקט – אבל תעניק שקט נפשי לשנים רבות.

בחירת מעקה משיקולי תחזוקה

כדאי לחשוב על נושא התחזוקה כבר בשלבים המוקדמים של בחירת מעקה ברזל למדרגות. בשביל לתחזק נכון את המעקה, בוחרים ברזל שקל לנקות אותו ושהוא שומר על עמידות לאורך זמן. בנוסף, אפשר להשוות בין המפרט של כל סוג.

אולי יעניין אותך גם – יתרונות למעקות מסוג נירוסטה