כל מה שצריך לדעת על עבודות עץ לגינה שלכם

הגינות של היום כבר לא ממש דומות לגינות שהיו בעבר. אם בעבר היו הגינות בעיקר מושקעות מבחינת הצמחייה שלהן, הרי שהיום יש הרבה יותר מזה. בגינות יש פינות ישיבה, יש מתקנים שונים, יש גדרות מסביב ויש גם דק לחיפוי.

כדי ליהנות מעבודות העץ בגינה, חשוב לשים לב שבוחרים עץ איכותי שמסוגל לשרוד את התנאים שבגינה.

כולנו יודעים שעץ הוא מוצר רגיש, במיוחד כאשר הוא נמצא בחוץ, תחת השמש הקופחת או חשוף לגשם, לרוחות ושאר פגעים הנמצאים בחוץ. הוסיפו לזה את מזיקי העץ השונים ואת החשיפה לריקבון ותקבלו את המתכון המושלם למה בעצם לא לבחור את העץ לצורך שימושים שונים בגינה.

אך האמת היא שהיום ישנן טכנולוגיות מפותחות מאוד בכל מה שקשור לנושא הזה של ייצור מוצרי עץ לגינה כך שאפשר להגיע לתוצרים איכותיים מאוד שיחזיקו מעמד היטב גם בכל התנאים הכי קיצוניים הקיימים בחוץ.

עבודות עץ לגינה

באיזה עץ תבצעו עבודות עץ בגינה?

יש היום סוגים שונים של עצים העוברים כולם את כל התהליכים הנדרשים על מנת שהם יתאימו לביצוע עבודות עץ.

  • עץ אורן – עץ אורן נחשב כאחד העצים הכי נפוצים כאן בישראל אשר משמש לצורך בניית פרגולות, ליצירת דקים לגינה, לבנייה ש גדרות וכן הלאה. עץ האורן עבור תהליכים מיוחדים על מנת שהוא אכן יהיה מוכשר לעמוד בחוץ ולהישאר במיטבו. מדובר על חיטוי של העץ, ניקוי יסודי שלו בחומרים מתאימים וייבוש מלא. מעבר לכך יש את השימון המיוחד שעובר העץ כאשר רק אחרי הוא אכן הופך להיות ראוי וחזק לשימוש בגינה.
  • עץ אלון – עץ האלון נחשב אף הוא כעץ איכותי וחזק הנמותן מענה מושלם לשטיחי חוץ. אנחנו פוגשים את עץ האלון בסיטואציות שונות כאשר הוא אכן יוצר את המראה הנעים והטבעי בעבודות העץ המגוונות בגינה.
  • עץ איפאה – עץ האיפאה מתאים גם כן לביצוע עבודות חוץ אך הוא יקר יחסית לעץ האורן או לעץ האלון. הוא גם קצת קשה יותר לעבודה בגלל החוזק שלו אך התוצאה היא בהחלט ייחודית, יפה וגם חזקה.
  • עץ טיק – זהו עץ פחות נפוץ כאן בישראל אך הוא בהחלט קיים ואנשים שרוצים עבודות עץ שיעשו באמצעות עץ טיק יוכלו ליהנות מהמוצר.
  • עץ ארז – זהו עץ יקר יחסית וגם בעל ריחות אופיניים. אך יש בהחלט אפשרות לבנות וליצור את עבודות העץ השונות בעזרת עץ הארז.

בכל מקרה, תמיד חשוב לפנות אל אנשי מקצוע ולהיוועץ בהם כדי לקבל את ההדרכה הנכונה לבחירה הכי מתאימה של העץ. ההתאמה אמרוה להיעשות בהתחשב במיקום בו תתבצע העבודה, במטרה של המוצר כמו גם בטווח הזמן הרצוי של המוצר.

בחירה נכונה בעץ הנכון ועבודה מקצועית של הבניה וההרכבה יובילו לעבודה מוצלחת, איכותית ועמידה לאורך זמן.