אילו מדפים כדאי לקנות לעסק?

המדפים חיוניים לכל עסק כמעט, בעיקר לאלה הכוללים סחורה או מסמכים רבים לאחסון. במאמר הבא, נסייע לכם לבחור את המדפים המושלמים לעסק מבחינת התפקוד, הנגישות ואפילו התקציב. כמו כן, תמצאו בו טיפים לבחירת מדפים על פי סדר עדיפות.

מיפוי צרכים

השלב הראשון בבחירת מדפים לעסק, הוא למעשה מידוף צרכים, כלומר – כמה סוגי מדפים נצטרך, או יותר נכון מהם השימושים העיקריים של המדפים. האם הם מיועדים לתצוגה? לאחסון? למשרדים? כמו כן, מומלץ לקחת בחשבון את התדירות של השימוש בהם, וכך מדף מסמכי ארכיון לא יהיה דומה בהכרח למדף של מסמכים עדכניים המשמשים את העסק בחיי היומיום. ניתן לנסות למפות את הצרכים גם בעזרת התקציה הפנוי שיש לכם – איזה סכום תרצו להשקיע במדפים מסוג מסוים, לעומת הסכום להשקעה במדפים אחרים.

חומרי גלם ואיכות

מחיר המדפים משתנה בהתאם לחומרי הגלם שמהם עשויים המדפים, ופעמים רבות גם בהתאם לאיכות של המדפים. לכן, יש לעשות כאן חישוב של איכות וצרכים, לעומת הסכום הזמין לכם לשימוש. קחו בחשבון, שבדומה לתחומים אחרים בחיים, גם כאן מומלץ להשקיע לטווח הארוך (בד"כ) אולם עדיין להתחשב גם בצרכים אחרים של העסק.

פתרונות מידוף

לאחר שבחנתם את הצרכים שלכם היטב ואתם יודעים פחות או יותר מהו התקציב שעומד לרשותכם, מומלץ מאוד להיוועץ עם בעלי מקצוע שיכולים להתאים עבורכם מערות מידוף מותאמות לעסק. קיימות כמה סיבות לכך:

  • מערכות מידוף חכמות יכולות לחסוך במקום ומטרתן היא פעמים רבות להפוך את החפצים שעל המדף לנגישים יותר. בכלל, כל ניצול החלל הופך ליעיל יותר בעזרת מידוף חכם יותר ומותאם למקום.
  • מידוף מותאם יכול לחסוך אפילו בתקציב – מידוף המתחשב בצרכי העסק מונע לטווח הארוך, בזבוז כסף מיותר ומעניק פתרונות יצירתיים שיסייעו גם לעובדים.

ומה עם אסתטיקה?

האסתטיקה נוגעת לכל הנושאים שכבר דיברנו עליהם, אולם חשוב להתעכב עליה שכן קיימים לא מעט עסקים שזקוקים למערכת מידוף שתהיה גם איכותית וגם אסתטית, לרבות מדפי תצוגה, או מדפים במשרד או האולם- למרות שאסתטיקה לא באה על חשבון איכות ופרקטיות, יש לקחת אותה בחשבון מכיוון שמראה המדפים הוא לא משהו שניתן להסוות בקלות בהכרח, ולכן המדפים משפיעים מאוד על עיצוב ומראה העסק בכלל.

מדף שניתן להתקין שוב ושוב

עניין אחרון שמומלץ לקחת בחשבון הוא הצורך בבחירת מדפים עם אופציה להתקנה חוזרת, ובעיקר כאלה שלא נהרסים בקלות לאחר הזזה אחת או שתיים. קיימים עסקים שנוהגים לבצע שינויים בחלל העסק פעם בשנה או כמה שנים, ובמצב כזה רצוי שיהיה ניתן להזיז גם את המדפים או להתקינם מחדש, מבלי לפגוע באיכותם.