שמיכות ומשקלן – האם משקל השמיכה עוזר לשינה טובה?

שינה ערבה נקבעת לפי איכות המזרון, התנוחה וכמובן השמיכה. אז אמנם למשקל אין השפעה ישירה על איכות השינה, אבל הוא בהחלט עשוי להשפיע על הנוחות הכללית. הנה כל הפרטים

שינה טובה היא תנאי לאיכות חיים. כאשר נרדמים מהר וישנים כ-6-7 שעות רצופות בלילה, משפרים את הביצועים בעבודה ובלימודים ונהנים גם מרף סבלנות גבוה. יתרה על כך, שינה ערבה מחזקת את מערכת החיסונים, מונעת הידבקות במחלות וגם מפתחת יכולות קוגניטיביות. אם מוסיפים למשוואה את העובדה שאדם ממוצע מבלה מעל שליש מחייו בשינה, מבינים למה זה עניין כל כך חשוב.

השפעה על איכות השינה

יש כמה דברים שמשפיעים על איכות השינה. ראשית, איכות השינה נקבעת לפי איכות המזרון. כאשר המזרון איכותי ותומך בכל האזורים הרגישים של הגוף, נירדם מהר ונישן היטב. שנית, איכות השינה נקבעת לפי התנוחה: לפי רוב ההמלצות, שינה על הצד בריאה יותר מאשר שינה על הגב או על הבטן. שלישית, יש משמעות לסוג השמיכה.

החשיבות של שמיכה

שמיכה היא עניין חשוב מאוד בכל הנוגע להשפעה על איכות השינה. כאשר השמיכה מחממת את הגוף ועוזרת לו לשמור על טמפרטורות תקינות, סביר להניח שלא נתעורר באמצע הלילה. אז מצד אחד, השמיכה צריכה להיות נעימה למגע ולחמם אותנו. מצד שני, רובנו ישנים עם שמיכה כל השנה ולא רק בחורף. לכן חשוב מאוד לבחור שמיכה איכותית ולברר לגבי המשקל שלה.

מה הקשר בין שמיכה ומשקל?

משקל השמיכה אמור להעיד על האיכות שלה. נכון שאין קשר ישיר בין סוג השמיכה לבין שינה טובה, אבל המשקל עשוי להשפיע על הנוחות הכללית. אם לדוגמא השמיכה כבדה מדי – זה עלול לגרום לתחושה של עומס ולפגוע באיכות השינה. אבל אם השמיכה עדינה ודקה מדי, זה אולי אומר שלא תהיה לה את היכולת לחמם את הגוף ולשמור על טווח טמפרטורות תקין.

טיפים לבחירת השמיכה המושלמת

צריך לזכור שאין רק שמיכה אחת שמתאימה לכולם. בגלל שאין שמיכה מושלמת, חשוב שכל אחד ואחת יבחרו את השמיכה שהכי מתאימה להם. בשביל לבחור כך שמיכה, מביאים בחשבון מספר שיקולים:

א. סוג המילוי – המשקל של השמיכה וגם האיכות שלה נקבעים לפי סוג המילוי. ההבדל הוא בין מילוי של נוצות אווז, נוצות ברווז או נוצות מלאכותיות. בנוסף, יש שמיכות שהמילוי שלהן עשוי בד ולא נוצות ולכן גם משקלן גבוה.

ב. גודל השמיכה – השמיכה צריכה להיות מספיק גדולה על מנת לכסות את כל הגוף, אך עדיין להתאים לבני זוג שישנים יחד ולגודל המיטה. בשביל ליהנות מכיסוי מלא ונוח עם השמיכה, בודקים מראש את הגודל שלה במונחים של ס"מ.

ג. תכונות מיוחדות – גם שמיכות קלות וגם שמיכות כבדות מסוגלות כיום להציע תכונות מיוחדות. על קצה המזלג, אפשר להזכיר תכונות כגון חומרים אנטי אלרגניים, דחיית קרדית האבק או דחיית זיעה. בכל אחד מהמקרים האלה, התכונות מייקרות את השמיכה אבל גם הופכות אותה לנוחה ונעימה יותר למגע.

מה לומדים ממשקל השמיכה?

אפשר להשתמש במשקל של השמיכה כדי ללמוד כמה דברים. ראשית, מתוך משקל השמיכה לומדים מאיזה חומרי גלם היא מיוצרת. שנית, משקל השמיכה יכול לעזור לנו לנבא עד כמה יהיה נוח לישון איתה לילה שלם. במקרים אחרים, יכול להיות שנגלה קשר בין משקל השמיכה לבין המחיר שלה. לכן, חשוב להשקיע זמן גם בהשוואת מחירים בין שמיכות וגם בבדיקת הנתונים שלהן.