קצת על הסגנון האקלקטי

מהו הסגנון האקלקטי ואיך הוא מוגדר?

הסגנון האקלקטי הוא סגנון המשלב כמה סגנונות עיצוביים יחדיו, ממקורות שונים. סגנון זה מותאם במיוחד לטעמו של בעל הבית ולדרישות העיצוביות שלו, באופן ספציפי ומדויק ביותר. בסגנון עיצוב זה, אין חוקים. אפשר ואף רצוי לשלב ישן עם חדש וחומרי גלם שונים המתחברים למראה שכל כולו מייצג את טעמו של בעל הבית, העדפותיו והפריטים האהובים עליו, כמו ירושות, אוספים וכדומה.

הסגנון האקלקטי במטבח

רהיטים ישנים מעץ, הם חומר גלם נהדר לשיפוץ והתאמה אישית, על פי העדפותיו של בעל הבית. קיימים היום בשוק מבחר חומרי גלם וצבעים המאפשרים לנו לשפץ את הרהיטים שלנו, ליצור להם מראה עתיק או חדש, בעלות המתאימה לכל כיס.

שילובים – לא לפחד להעיז

כשאנחנו מעצבים בעזרת שילובים של כמה סגנונות, חשוב להשמר לא ליצור מראה עמוס ולא מסודר, ולכן ניתן לשלב חומרים נייטרלים שיצרו מראה נקי ואחיד לבית. מעקות נירוסטה, לדוגמא, עשוים מחומר גלם (נירוסטה) נקי, המשתלב עם כל סגנון וצבע, ובעיצוב הנכון, יצרו "שבירה" של העיצוב העתיק ויכניסו תחושת נקיון, רעננות ועכשיוויות אל תוך החלל העיצובי.

סירי נירוסטה התלויים במהופך על מתקן במטבח, יכניסו אווירה עתיקה וביתית אל המטבח שלכם. סירים תלויים חוסכים מקום רב בארונות ויוצרים מראה ססגוני ונעים למטבח הביתי.

מעקה נירוסטה באמצע סלון צבעוני, ירגיע את הצבעוניות ויצור הרמוניה נעימה לעין. במידה והחלטתם להניח שטיחים בכל הבית, או טפטים ונברשות כבדות, מעקות נירוסטה הם הפתרון המושלם לאיזון העיצוב.

עיצוב אקלקטי – גם בחוץ

סביבת הבריכה הביתית היא סביבה מאתגרת לעיצוב. ישנם משתנים רבים שיש להתחשב בהם, החל ממזג האוויר ועד לרטיבות ולבטיחות. מעקה לבריכה, צריך להיות קודם כל בטיחותי ורק לאחר מכן – יפה. כמה נחמד שהיום מייצרים מעקה לבריכה נשלף, או מחומרים גמישים וקלים לעיצוב כמו נירוסטה. שילוב של אבני פסיפס עם מעקה לבריכה מנירוסטה, יצור מראה ישן חדש נעים ורענן.

אקלקטי אך גם בטוח

מעקה נכים בתוך חדר השירותים או המקלחת, על רקע אריחים מעניינים, ישתלב בחלל העיצובי ויצור מראה נקי ורענן. מעקה נכים באיזור הבריכה, בצבע הנכון, עם השילוב המתאים לאריחי הבריכה או הריהוט בגינה, יצור שילוב נעים לעין ומראה צעיר ונקי. ניתן להזמין מעקות נירוסטה המשמשים מעקה נכים, או מעקה לבריכה. השילוב של הנירוסטה עם הצבעים האהובים עליכם, יבטיח עיצוב ברמה גבוהה, נקיה ועמידה לשנים רבות של הנאה.

לסיכום, נירוסטה הינה חומר עיצובי רב שימושי. ניתן להגיע איתו לרמות עיצוב שונות ועל ידי שינוי צורת ההרכבה – למורכבות עיצובית שונה, או פשטות נקיה שתלטף את העין. מעקות נירוסטה משמשים למעקה נכים,  מעקה לבריכה או למרפסת. גם בעיצוב האקלקטי, יש לנירוסטה מקום, כי הרי מה הוא העיצוב האקלקטי, אם לא הכל מהכל, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים?