מרהטים בית שיש בו תינוקות וילדים קטנים

ריהוט לבית של משפחה הוא משימה מורכבת המחייבת הקדשת תשומת לב לשורה ארוכה של נושאים. במאמר הבא נציג את הנושאים הללו ונביא עצות לבחירת רהיטים איכותיים ובמחיר משתלם

ריהוט משפיע בצורה דרמטית על המראה של הבית ועל האווירה בתוכו. לרהיטים יש תפקיד אסתטי ופונקציונאלי והם אחראיים במידה רבה על איכות החיים שלנו. יש היצע רחב מאוד של פריטי ריהוט ולא תמיד קל לבצע את הבחירה הנכונה. יתרה על כך, משפחות עם תינוקות וילדים קטנים נאלצות להתחשב בשיקולים ייחודיים.

בשלב הראשון יש צורך להבין את ההבדלים בין חומרי הגלם. כדאי לבחור חומרים עמידים שלא צפויים להישבר בקלות. מוצרים עם זכוכית לדוגמא לא מתאימים עבור בית עם תינוקות וילדים קטנים, למרות המראה המרשים שלהם. דווקא מוצרי עץ, מתכת או פלסטיק נחשבים יעילים יותר. המשקל הנמוך של מוצרים אלו והעובדה שניתן להזיז אותם ממקום למקום מהווים יתרון משמעותי.

קביעת תקציב ופרטים שכדאי להקדיש עבורם תשומת לב

בשלב השני אפשר לקבוע את מסגרת התקציב ולהחליט כמה כסף משקיעים בכל חדר. רוב ההורים מעדיפים להתחיל עם הסלון, לעבור למטבח ולהמשיך לחדרי השינה. הורים אחרים ירכשו פריטים מיוחדים עבור חדר השינה של ההורים וישאירו מקום בתקציב למקלחת או לשירותים. אין דרך אחת לקבוע מה שיטת הריהוט העדיפה, אולם רצוי להחליט באופן סובייקטיבי ולפי העדפות אישיות.

להלן כמה פרטים שכדאי להקדיש עבורם תשומת לב מיוחדת כאשר מרהטים בית שיש בו תינוקות וילדים קטנים:

א. פינות חדות – ההיצע הרחב של הפריטים והמוצרים יכול לבלבל גם את ההורים המנוסים ביותר. לפעמים דווקא הדברים הברורים אינם זוכים לתשומת הלב הראויה. יש להציב בראש סדר העדיפויות את הנושא של פינות חדות ולהימנע מכל מוצר שעלול לסכן את הילדים או את התינוק בצורה כזו.

ב. מכשירי חשמל – הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת שילוב בין רהיטים לבין מוצרי חשמל, גופי תאורה וכן הלאה. עדיף להימנע ממוצרים מן הסוג הזה בבית עם ילדים ותינוקות ובעיקר יש להרחיק אותם מחדרים רטובים.

ג. חצר וגינה – בבתים עם חצר וגינה רצוי לבחור מוצרים המתאימים לגיל הילדים הממוצע. בבית עם בריכה לדוגמא חשוב מאוד להציב גדר, שתמנע מתינוקות לזחול לשפת המים. בדירות קטנות יותר עם מרפסת או גג רצוי להשתמש בפתרונות גידור אחרים ואסתטיים. הריהוט של חלל החוץ בבית חשוב לא פחות מהריהוט בחלל הפנים.

לסיכום, לא חייבים להוציא הון תועפות על ריהוט של הבית כדי להכין אותו עבור תינוקות וילדים. כל מה שצריך לעשות הוא לשמור על כללי המפתח ולהבין את המשמעות של בחירות מסוימות. רצוי להקדיש לפחות מספר שבועות לבחירת המוצרים והפריטים, להשוות בין קטלוגים שונים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.