התקנת רצפות עץ

רצפות עץ הינן רצפות בעלות מראה ייחודי, אשר יכולות להשתלב בכל עיצוב ובכל חלק בבית

רצפות עץ מגיעות כיום במגוון רחב של סוגי וסגנונות, אשר נועדו בכדי להתאים לכל סגנון עיצובי בו בחרנו לעצב את הבית. רצפות עץ מתאימות לשימוש בתוך הבית או מחוצה לו, כך שכל אחד יכול לבחור אזור בבית אותו ניתן יהיה לשדרג באמצעות רצפות אלה.

אז אילו סוגי רצפות עץ קיימים ומה ההבדלים ביניהם?

• פרקטים: פקרט הינו שם כולל לכל ריצוף העשוי מעץ, אולם כאשר אומרים "פרקט", לרוב מדברים על הריצוף בו אנו עושים שימוש בתוך הבית. ישנם סוגים שונים של ריצוף פקרט, אשר נועדו לתת מענה לצרכים שונים כגון עמידות במים, עמידות בפני עומסים כבדים, עמידות בפני חשיפה לשמש ועוד. כמו כן, רצפות עץ מסוג זה מגיעות במגוון רחב של עצים, אשר גם הם משפיעים על התוצאה הסופית ונותנים מראה שונה וייחודי לכל פרקט.
• דקים: דק הינו השם בו נהוג להשתמש בכדי לתאר רצפות עץ בהן עושים שימוש מחוץ לבית, אולם אנו יכולים למצוא שימוש בדקים גם בתוך הבית, בעיקר בחדרים בעלי רטיבות כגון האמבטיה או במרפסות. דקים לרוב יהיו עבים וגסים יותר מפרקטים, והשימוש הנרחב ביותר בהם נעשה בסביבת בריכות. גם הדקים מגיעים במספר סוגים וסגנונות, כך שאנו יכולים להתאים לכל עיצוב את הדק המתאים לו, אשר ישפר אותו ויהפוך אותו למורכב ועשיר יותר.
• גימור: רצפות עץ, בין אם מדובר בדקים ובין אם מדובר בפרקטים, משתנות רבות גם לפי הגימור שלהן. מלבד סוגי המיון השונים הקיימים לרצפות עץ, אנו יכולים לבחור גם בין שני סוגי גימור עיקריים- לכה ושמן, אשר אחד מהם יתן לנו גימור מבריק והשני גימור מט. גימורים אלה משנים משמעותית את המראה הסופי של רצפות העץ.

רצפות עץ הינן בעלות יתרונות רבים ויוצרות אווירה נעימה במקום בו הן נמצאות

רצפות עץ הינן בעלות מראה חם, נעימות למגע ומספקות יתרונות מכאניים רבים כגון סינון רעשים, יצירת בידוד מצוין ועוד. יתרונות אלה הפכו את רצפות העץ לפופולריות ביותר בשנים האחרונות, וכיום כל אחד יכול ליהנות מרצפות עץ המתאימות בדיוק לביתו וסגנונו.

רצפות עץ