שיפוץ רהיטים ישנים והבית נראה נפלא

לעיתים יש לנו תחושה כי הרהיטים בבית כבר לא רלוונטים עבורנו, ויש נטייה להחליפם בחדשים, ופשוט להשליך אותם לרחוב לכל דורש. אבל לא צריך למהר להחליף את הרהיטים. כיום ישנה מגמה גדולה של שיפוץ רהיטים ישנים כדי להעניק להם מראה חדש ורענן.

המגמות החדשות בריהוט הבית הכוללות רהיטי וינטאג' הביא אנשים רבים לחשוב פעמיים על השלכת רהיטים ישנים לפח, ורבים עושים שיפוץ לרהיטים הישנים שלהם. שיפוץ רהיטים ישנים יכול להיעשות באופן עצמאי או על ידי אנשי מקצוע מיוחדים, והכל תלוי ברמת השיפוץ הנדרשת לכל פריט ריהוט בנפרד.

שיפוץ רהיטים ישנים – מה זה כולל?

שיפוץ רהיטים ישנים כולל כמה וכמה דברים עיקריים:
• החלפת ריפוד או מזרונים לכורסאות, ספות וכדומה
• צביעה מחדש
• תיקוני נגרות
• החלפת פרזול
• שחזור חלקים חסרים
כאשר מדובר בריפוד מחדש של ספות וכורסאות מומלץ להסתייע ברפד מקצועי, ולא לנסות לעשות זאת לבד. על מנת שהרהיט יראה כחדש יש צורך ביד מקצועית שתעשה את העבודה, וניתן לשנות את אופי הספה מקצה לקצה כאשר מחליפים ריפוד קיים בריפוד מסוג אחר לגמרי. בצורה כזו ניתן לתת לרהיט מראה חדש ומחודש בו זמנית. מרפדיות רבות מתמתחות כיום בשיפוץ וחידוש ספות וכורסאות, ומאד מומלץ להיעזר בשירותיהן.

שיפוץ רהיטים ישנים מעץ

שיפוץ רהיטי עץ
שיפוץ רהיטי עץ

גולת הכותרת של שיפוץ רהיטים ישנים הם רהיטים מעץ, רהיטי וינטאג' או רהיטים שנשחקו עם השנים אצלכם בבית. יש רהיטים שצברו שכבת שומן עבה שמעניקה מראה מחוספס ולא נעים לרהיט. רהיטים אלה ניתן לשפץ במהירות ובקלות על ידי מסירת הרהיט לנגר המתמחה בשיפוץ רהיטים ישנים. במקרים אלה ניתן להסיר את שכבת השומן, ולמרוח את הרהיט בלכה חדשה, ולאחר מכן לצבוע אותה בכל צבע שרוצים.
בנוסף לצביעה מחדש של רהיטים ישנים ניתן גם לתקן פגמים במבנה עצמו. יש רהיטים הזקוקים לחיזוקים במקומות החיבור השונים של חלקי הרהיט, כמו בין רגלי הכסא למושב או בין רגלי הספה לקופסה שלה וכדומה. במקרים אחרים מחליפים רגליים קיימות לגלגלים, שמאפשרים הזזת הרהיט בקלות לצרכי ניקוי וכדומה. שיפוץ רהיטים כולל גם החלפת חלקים שניזוקו לחלוטין והתאמת חדשים במקומם, החלפת פרזול שהחליד או שהפסיק לתפקד עם השנים וכדומה. ישנם משפצי רהיטים העושים עבודה נהדרת בהחזרת המראה המקורי לרהיטים שלכם בצורה רעננה המעניקה חיים חדשים לרהיטים ישנים.
שיפוץ רהיטים ישנים יכול להעניק להם מראה חדש והרבה יותר עכשווי מבלי לשנות את המראה הבסיסי של הרהיט. כל זה ניתן לעשות במחיר הרבה יותר נמוך מאשר רכישת רהיטים חדשים, ולעיתים תתפלאו לגלות כי הרהיט שהתלבטתם האם להשליך אותו לרחוב הוא רהיט וינטאג' מאד מבוקש ומאד יקר במונחי שוק זה.

שיפוץ רהיטים ישנים – אל תחשבו פעמיים

אם יש לכם בבית רהיטים שאתם אוהבים, אבל שהתיישנו והתבלו עם השנים, אל תשליכו אותם לרחוב, ואל תמהרו להחליפם בחדשים. רהיטים ישנים העשויים עץ מלא יכולים להחזיק מעמד שנים רבות עם מטפלים ומשפצים אותם באופן מקצועי, ויהיה לכם מאד קשה למצוא רהיטים דומים אליהם במחירים שקרובים למחיר השיפוץ. ואם אתם ממש לא רוצים אותם בבית עוד ניתן למכור אותם לאנשים מעוניינים בהם.

 

One comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *