שימוש ביתי במפוח אוויר

מפוח אוויר יכול לשדרג את אופי התחזוקה והתפעול של הגינה הפרטית. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק אנשי מקצוע או מפעלים מנצלים את היתרונות של מפוחים. שימוש ביתי במפוח אוויר טומן בחובו תכונות ייחודיות וכדאי לנצל אותן:

א. נוחות – השימוש הביתי מתאפיין בראש ובראשונה בנוחות. הנוחות באה לידי ביטוי במשקל נמוך, בהפעלה פשוטה ובממשק ידידותי. בעלי בתים וגינות כבר לא חייבים לשאת בהוצאות של מאות שקלים בחודש כדי לאסוף את העלים ולשמור על סדר וניקיון. הם יכולים להשתמש במפוח אוויר ביתי בצורה נוחה וללא הגבלה.מפוח אוויר

ב. עלות – משתלם יותר לשאת בהוצאה הראשונית על מפוח אוויר מאשר לשלם מאות שקלים בחודש על תחזוקה חיצונית. העלות אטרקטיבית גם אם לוקחים בחשבון את השפעת הטיפוח של הגינה על ערך הנכס. בסופו של דבר, גינה יפה ונקייה ללא עלים יבשים מאפשרת לבעלי הבית למכור אותו ברווח משמעותי.

ג. בטיחות – מפוח אוויר אינו מסכן את העוברים והשבים ואפשר להשתמש בו בבטחה גם בבית עם ילדים, חיות מחמד ותינוקות. ההמלצה היחידה היא להרחיק את מפוח האוויר ממקורות מים או מהבריכה במהלך השימוש. כדאי גם לקרוא היטב את המלצות היצרן ולבדוק האם יש הגבלות מסוימות על שימוש במפוח אוויר במהלך החורף.

איך בוחרים מפוח אוויר?

הבעיה הגדולה ביותר של בעלי בתים, גינות וחצרות היא לבחור מפוח אוויר שמתאים לדרישות שלהם. כאן ההמלצה היא קודם כל להכיר את ההבדלים בין הדגמים. ישנם מפוחי גג שעוזרים ליצור בידוד מפני גשם ורטיבות, לעומת מפוחי אוויר ספציפיים לגינה. אין סיבה לרכוש דגם עם ביצועים שלא מתאימים לשטח הפתוח או לגודל הגינה והחצר.

עוד אפשרות היא לשלב את המפוח הביתי עם תרמוסטט וכך לתרום לפיזור האוויר. מפוח לבדו אינו מהווה תחליף למערכות קירור ומזגנים, אך יש מקומות בהם הוא מיועד ליצירת נוחות תרמית. יחד עם זאת, גם מפוח כזה אינו מתאים לשימוש בגינה. מומלץ במקרה כזה לברר על מאפייני המפוח ועל המפרט הטכני כפי שמפורסם על ידי היצרן.