שימוש באלמנטים מברזל לעיצוב הבית

הברזל חוזר לאופנה ובגדול

הברזל הוא חומר גלם בסיסי וישן שמלווה את בני האדם כבר מאות שנים. הברזל שימש בעבר לבנייה מסיבית של דברים רבים, החל מתקופת הברזל הקדמונית ועד למהפכה התעשייתית במאה השבע עשרה. בשנים האחרונות בישראל, כמו בכל העולם, נראה כי הברזל חזר לאופנה ובגדול. תוכלו להיתקל באלמנטים מברזל מעוצבים בדרכים שונות בבתים רבים בישראל, ובייחוד בבתים המעוצבים בסגנון מודרני. אם תשאלו היום מעצב פנים, באופן כמעט ודאי הוא ימליץ על שימוש דווקא בברזל במגוון מקומות שחלקם יפתיעו אתכם ואותם נפרט מיד.

כיצד ניתן להשתמש בברזל בעיצוב הבית?

• מעקות מברזל – אחד השימושים הנפוצים ביותר באלמנטים מברזל בעיצוב הבית הוא במעקות. מעקות אלו יכולות להיות מעקה המוצב לצד גרם מדרגות בתוך הבית או מחוצה לו. בנוסף, מעקות מברזל יכולים להיות מוצבים גם על גבי גגות או מרפסות. ניתן לעצב את מעקה הברזל במגוון דרכים כמו למשל לשלב אותו עם זכוכית או חומרים אחרים, להוסיף בו פרטים עדינים בעזרת חיתוך לייזר ולהשתמש בברזל מגולוון כנגד חלודה.
• ברזל משולב ברהיטים – בניגוד לרהיטים ישנים שהיו עשויים בעיקר מבדים, הרי שהיום כיסאות ואפילו ספות וכורסאות יכולות להיות משולבות עם אלמנטים מברזל. לדוגמא, רגלי הרהיטים כמו ספות וכיסאות יכולות להיות עשויות מברזל, כמו גם מאחזי היד של רהיטים כאלו ואחרים.
• גדרות ושערים – שימוש נפוץ נוסף בברזל כחלק מעיצוב הבית הוא עבור חלקים באזור החיצוני של הבית כמו למשל שערי כניסה לבית או לחצר העשויים מברזל, גדרות חיצוניות מברזל המשולבות בגינה או במרפסת וסורגים מעוצבים מברזל על גבי החלונות או הדלתות החיצוניות.

היכן ניתן לרכוש אלמנטים מברזל?

אלמנטים מברזל ניתן לרכוש דרך חנויות ויבואנים רבים בישראל. חלק נכבד מחנויות הרהיטים וחנויות לעיצוב הבית מציעים עיצובים שונים מברזל לקונים שמעוניינים לשלב אותם בבית שלהם כחלק מקנייה נקודתית או כחלק משיפוץ של בית שלם. אולם, אם קונים כמויות יחסית גדולות של ברזל, כדאי לשקול קנייה ישירה מהיבואן בחברות המובילות בישראל שקונות את הברזל המעוצב היישר מחברות גדולות בחו"ל, ובכך לחסוך הרבה כסף.