ריהוט בשילוב פרקט – המראה המושלם לבית

פרקטים משולבים יכולים לתרום למראה הבית ולהעניק תחושה אקסקלוסיבית בחדרי השינה, בסלון או במבואת הכניסה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הפרקטים הללו וניתן טיפים לשילוב שלהם עם רהיטים

לריהוט יש תפקיד חשוב שלא בא לידי ביטוי רק ברושם האסתטי או באופן בו הוא תורם לחלוקה נכונה של החלל. הריהוט משמש אותנו עבור שורה ארוכה של צרכים על בסיס יומי, משפיע על הנוחות בתוך הדירה והבית וגם תורם לחיסכון במקום ושמירה על איכות חיים ברמה גבוהה. יחד עם זאת, לא ניתן להסתפק רק ברהיטים על מנת להשיג את המראה המושלם לבית. בשנים האחרונות בוחרים עוד ועוד מעצבי פנים ואדריכלים באופציה של שילוב הריהוט עם פרקטים.

ריהוט בשילוב פרקט

יש סוגים רבים של פרקטים ולא תמיד קל לבחור מתוכם. במידה ורוצים למצוא את הפתרון הנוח ליצירת הרמוניה עם רהיטים, כדאי לברר על פרקטים משולבים. מדובר למעשה על פרקט עם מראה טבעי שדומה לעץ גושני מלא, כאשר בפועל הוא מורכב מ-2-3 שכבות. בכל פרקט כזה השכבה העליונה עבה ועשויה עץ טבעי שעליו מורחים לכה, בעוד השכבות התחתונות מיוצרות מעץ לבן ולכן תפקידן לספק את היציבות והעמידות.

מה היתרונות של פרקטים משולבים בתוך הבית?

אפשר להתקין פרקטים בקלות במהלך שיפוץ או לקראת כניסה לדירה חדשה. כדאי בשלב הראשון להחליט על סגנון עיצובי מתאים עבור הבית, לבחור את הרהיטים העולים בקנה אחד עם הגוון של הפרקט והנוכחות שלו ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הדבקה או התקנה צפה. היתרון המשמעותי של פרקט בהקשר של שילוב עם ריהוט הוא העובדה שניתן לחדש אותו באמצעות מריחת לכה חיצונית בלבד.

לוחות פרקטים בשילוב רהיטים יוצרים דוגמא של פסיפס ומתאימים לכל האיזורים בבית:

א. סלון – עבור הסלון רצוי לבחור משטח איכותי שיישאר עמיד גם לאחר שחיקה ותקופת זמן ממושכת. בנוסף, כדאי להביא בחשבון את פינות הישיבה, הכורסאות והשולחן בסלון אשר מסתירים חלק נכבד מהפרקט.

ב. מטבח – כאן הדגש הוא על שימוש בפרקטים משולבים עמידים בפני רטיבות או כתמים. מטבח הוא אחד החדרים העמוסים בבית, אך אין סיבה לוותר על ריצוף איכותי ואקסקלוסיבי. כדאי להשקיע בעיצוב של המטבח ולשלב את הריצוף עם פתרונות אחסון, בר אוכל או רהיטים מיוחדים אחרים.

ג. חדרי שינה – ריהוט בחדרי שינה עונה בעיקר על צרכים פונקציונאליים והוא ברוב המקרים נסתר מעיני המבקרים או האורחים. בהקשר הזה כדאי גם להשתמש בפרקט עבה, שיתאים לריצוף של חדרים בהם נמצאים ארונות או שידות.

לא חייבים להיות מעצבי פנים כדי לשלב בין פרקטים לרהיטים. נסו לשמור על עקרון עיצובי אחיד, התרשמו מקטלוג רהיטים מגוון לפני שאתם מקבלים החלטה וקראו היטב את המפרט של הפרקט ואת הנתונים שלו.