רהיטים בציפוי אפוקסי

ציפוי עם סוג מיוחד של פולימר אפוקסידי תרמוסטי מתאים עבור רהיטים מכל הסוגים. הציפוי נמצא בשימוש גם במהלך צביעת רהיטים והוא יכול להחזיר להם את המראה החיוני והמבריק, לשפר את עמידותם ולהסתיר סדקים או צבע דהוי

חומרים על בסיס אפוקסי משמשים בין היתר בתור ציפוי לרהיטים. הם עמידים בפני רטיבות ושחיקה, מתחברים מצוין לצבעים עליונים ומציעים עמידות מרשימה מפני קורוזיה. החומר הפעיל העיקרי בציפוי מן הסוג הזה הוא פולימר אפוקסידי תרמוסטי. המאפיין שלו הוא התקשות לאחר ערבוב עם חומר מקשה או זרז. בנוסף, באמצעות מדללים, חומרי צבע והגמשה, חומרים מגבירי דביקות וכן הלאה ניתן לייעל את תהליך הציפוי ולהוזיל את עלות המוצר.

רהיטים בציפוי אפוקסי

ציפוי מתאים לרהיטים חדשים וישנים. ברהיטים חדשים מיישמים את הציפוי כבר בשלבים הראשונים של הייצור, בעוד ברהיטים ישנים הלקוחות בוחרים בציפוי בתור פתרון חידוש ושדרוג. כמעט כל תכונה של פולימר אפוקסידי תרמוסטי ניתנת לשינוי באמצעות ערבוב עם חומרים אחרים, לכן כדאי לדעת מה כולל הציפוי והאם הוא מתאים לסוג הרהיט.

היתרונות של שימוש בשרף עבור צביעת רהיטים בתנור

הציפוי מתאים לכל סוגי המתכות וגם לעץ, פלסטיק, זכוכית וחומרים נוספים. מעבר לכך, אפשר להשתמש בשרף במהלך צביעת רהיטים בתנור. צביעה בתנור היא מונח מקובל לתיאור ציפוי רהיטים ושימוש בשריפת צבעים כדי להבטיח יתרונות כמו:

א. חיזוק הצביעה – השרף מחזק את הצביעה ומאחד את החומרים. תכונות השרף הופכות גם רהיטים ישנים למוצר חדש ומבריק.

ב. חידוש רהיטים – השימוש העיקרי בשרף ובצביעה בתנור הוא לצרכי חידוש. השרף עוזר למלא סדקים ומסתיר פגמים, צבע דהוי ועוד.

ג. איטום – צביעה בתנור ושימוש באפוקסטי מבטיחים איטום טוב יותר של הרהיטים. האיטום לא בא על חשבון רמת החוזק, העמידות והמגע החלק של הרהיט.

הרהיטים שעוברים צביעה בתנור הם בדרך כלל מזנונים, כורסאות, פסנתרים, פינות ישיבה וגם דלתות וארונות. המיקום האידיאלי עבורם הוא המטבח או האמבטיה וניתן לשים אותם גם בחצר, בגינה או במרפסת. היות ומדובר כאמור בסוג עמיד מאוד של שרף, שימוש ברהיטים מצופים בחדרים רטובים לא אמור לפגוע בהם או לשחוק אותם.

כיצד בוחרים ציפוי?

איכות הציפוי אחראית במידה רבה על העמידות של רהיטים. כאשר בוחרים ציפוי כדאי להביא בחשבון את העמידה בתווי תקן מקומיים ובינלאומיים, את המפרט הספציפי של חומרי הגלם ואת תהליך הייצור והיישום. יש להשתמש רק בחומרים עם מסנני UV המונעים הצהבה של המוצר לאורך זמן.

חומרי הציפוי חייבים להיות עמידים בחומרי ניקוי וכך להבטיח אחזקה נוחה ויעילה של הרהיטים. השאיפה היא למצוא ציפוי אפוקסי ייעודי עבור הרהיט, להתאים אותו לסוג השימוש הצפוי ולא לשכוח את איכות הביצוע. רק כך ניתן ליישם את הציפוי בסטנדרט גבוה ובמהירות הנדרשת.