פתרונות לבידוד רעש בין חדרים

בעלי בתים ודירות מתעניינים לעיתים קרובות באפשרות של פתרונות לבידוד אקוסטי, אך הם לא היחידים. קהל היעד של חומרי בידוד מן הסוג הזה כולל בתי מלון ובתי הארחה, חדרי חזרות, מוסדות ציבור, בתי ספר ועוד. למרות שכל אחד מקהלי היעד מציבים אתגרים שונים עבור בחירת פתרונות של בידוד אקוסטי, בסופו של דבר המטרה זהה ומתמקדת בצמצום העברת הרעש בין החדרים עצמם.

הדרך לבחור את הפתרונות המתאימים היא להכיר את המאפיינים שלהם. הנה למשל מספר מאפיינים של חומרי בידוד אקוסטי בולטים במיוחד:

א. ספוג אקוסטי – ספוג אקוסטי יעיל בספיגת רעשים כי הוא מבודד היטב קולות אדם ומיושם בין או על גבי קירות. הדוגמא הכי טובה ליעילות של ספוג אקוסטי היא בחדרי חזרות ונגינה, אך הוא נמצא מאחורי הקירות ובתקרה גם בבתים פרטיים, בנייני דירות משותפים ובתי מלון.

ב. לוחות סיבי עץ – עוד פתרון נגיש לבידוד רעש בין חדרים הוא של לוחות סיבי עץ. הלוחות סופגים תהודה ומשפרים את הנוחות האקוסטית בחלל הפנים, בלי לגרוע מקום או לפגוע בבידוד התרמי. בעזרת הלוחות ניתן לבודד רעש בין חדרים שבהם התקרה היא בעובי של 1.5-2.5 ס"מ אבל יש לוחות לגדלים מיוחדים.

ג. בידוד רעשים בחדרי אמבטיה – פתרונות של בידוד רעש בחדרי אמבטיה צריכים להיות עמידים בפני לחות ורטיבות. כתוצאה מכך עליהם להיות מיוצרים מחומרים מיוחדים שנבחרים בקפידה על ידי אנשי מקצוע. נכון להיום ניתן להשתמש בסוגים שונים של חומרים בשביל להשיג בידוד ברמה מספקת של חדרי אמבטיה בבתים פרטיים, בתי מלון וכן הלאה.

פרמטרים להשוואה בין חומרי בידוד

לקוחות ואנשי מקצוע שרוצים לנצל את הפתרונות הקיימים על מנת לשפר את ההתמודדות עם רעש אקוסטי צריכים להשוות ביניהם. אפשר לבצע השוואה לפי פרמטרים כמו עלות חומרי הגלם, סוג היישום וההתאמה לחללים מסוימים.

במקביל, ניתן להתרשם מהמלצות של התקן הישראלי לגבי שימוש בחומרי גלם ומניסיון של קבלנים בענף הבנייה. זו הדרך הטובה ביותר לשפר את הבידוד האקוסטי בתוך הבית ובעיקר בין החדרים.