על וילונות וצבעים

אדום משדר כוח ועוצמה, לבן משדר נקי וטוהר, לצבע הווילונות בבית  השפעה ישירה על המראה הכללי של חלל הפנים בדירה כולה.

במאמר הבא נחשוף את משמעות הצבעים ונבין כיצד משתמשים בהם בצורה נכונה.

התאמת צבעים בחלל הפנים משיגה מספר מטרות. ראשית, התאמה מן הסוג הזה עוזרת לקבוע את האופי של חלל הפנים. צבעים יכולים להדגיש את ההבדלים בין הסלון, המטבח, חדרי השינה של ההורים וחדרי הילדים או האורחים. האופי של חלל הפנים מושפע ישירות מבחירת הצבעים וניתן לראות זאת גם בעסקים ומשרדים.
שנית, התאמת צבעים אמורה להדגיש את עיצוב הפנים ואת הבחירה ברהיטים מסוימים.

וילונות
וילונות

היא אחראית על יצירת הרמוניה בחלל הפנים ועל התאמה בין התקרה, הקירות והרצפה.
בתחום של עיצוב פנים אין עוררין על החשיבות של התאמת צבעים. כל איש מקצוע בתחום העיצוב לומד על ההבדלים בין צבעים ועל המשמעות שלהם. מבחינת הלקוח, הדבר החשוב הוא להבטיח אחידות בצבעים של וילונות, רהיטים ומרצפות. חדר מודרני מעוצב עם פסים או דגמים גאומטריים, בעוד צבעים חד גוניים או צבעים ניטרליים מיועדים לסגנון עיצוב מסורתי. אפשר גם ליצור ניגוד בין הדגשת פריטים בצבעים בולטים ולהסתיר פגמים בקירות עם וילונות מתאימים.

כך תדעו איזה וילון לבחור

 

הנה כמה כללי מפתח שיעזרו לכם לבחור וילונות בצבעים הנכונים:

א. אדום – בד אדום של וילונות מתאים לחדר בצבעי לבן, כחול, ורוד, כתום, זהב צהוב, כסף ושחור. השילוב הזה פחות מומלץ לחללים גדולים, אך הוא בהחלט יכול להתאים לחדרי שינה קטנים או אפילו לחדרי מקלחת ושירותים.

וילון
וילון עם פרחים

ב. כתום בהיר – זהו צבע בד מועדף על בעלי דירות עם גוונים כתומים ורכים. צבע כתום בהיר מתאים לצבע ירוק, טורקיז ושחור או אפור. הוא מקנה מראה של עיצוב מודרני ונפוץ בדירות אקסקלוסיביות.

ג. גוונים חומים – זו קטגוריה שמתאימה לעיצוב עם צבעים בהירים. פתרונות הצללה לבנים לדוגמא יכולים להשתלב עם ריהוט בצבע בז', כחול, ירוק וזהוב. גוונים חומים משלימים ציורי קיר וטפטים והם יכולים להתאים גם בגינה ובחצר.

ד. צהוב – הצבע היפה ביותר בספקטרום יוצר מראה של עיצוב פנים חם ומזמין. בד צהוב מתאים לצבעים שולטים של לבן, שמנת, כחול וחום. הבד הצהוב גולש נהדר מעל רהיטים חומים והוא נפוץ בסגנון עיצוב כפרי ומסורתי.

 

בנוסף, עיצוב פנים לא חייב להיות מגוון כדי להבטיח מראה מחמיא. יש מעצבי פנים רבים שמעדיפים דווקא צבעים חד גוניים. בסגנון כזה כל צבע עיקרי, כהה או בהיר, יוצר בסופו של דבר פלטת צבעים תואמת. אפשר להוסיף גווני צבע נייטראליים ולרענן את מראה החלל עם לבן שמנת, לבן סיד ואפור כהה. האלטרנטיבה היא שימוש בצבעים הרמוניים. כאן משתמשים בשני צבעים תואמים ויוצרים מצב של ניגודים בין חלקי החלל והרהיטים.