עיצוב פנים לחדר הילדים בבית

כל הורה יכול להתפאר ולספר על כמה הוא או היא משקיעים בילדים, על האוכל, על החוגים, על הממתקים והמוצרים האלקטרוניים שהילד או הילדה יודעים להפעיל, על הכשרונות המיוחדים והיכולות יוצאות הדופן של ילדיו.

 

אין גבול לכמה שהילדים שלנו חשובים לנו.

 

יחד עם זאת, הורים רבים עושים טעות ומזניחים את החדר של הילד, את הפינה שלו או שלה בבית. הסיבה העיקרית להזנחה היא שצרכי הילד משתנים במהירות ובדרך כלל הורים מעדיפים לתת לילד לגדול לפני שהם משקיעים בחדר.

עיצוב פנים לחדרי ילדים

 

המשמעויות של חדר ילדים עבור הילד בתהליך הגדילה רבות וקריטיות מאוד עבור הילד, איזור הנוחות שלו, המבצר שלו, הפינה שלו והמקום הבטוח שלו (כמובן שמדובר גם בחדרי ילדות ולא רק ילדים), כאשר ההורים לא נותנים לילד את הפינה שלו בבית הם עלולים אפילו לפגוע במקומו של הילד במשפחה (מבחינת הילד).

 

ההמלצה היא לעשות תהליך של עיצוב פנים לחדרי ילדים כאשר ניתן לבצע על ידי מעצב פנים או אפילו באופן עצמאי בפורמט "עשה זאת בעצמך". לעיצוב פנים לחדר ילדים יתרונות רבים כאשר, אם עושים אותו נכון, ניתן לאפשר שינוי של החדר שילווה את תהליך הגדילה וההתפתחות של הילד.

 

יתרונות עיצוב פנים לחדר הילדים:

– נותן לילד מקום בבית, במשפחה, הרבה  יותר מהמקום הפיזי.

– מהווה "מבצר" עבור הילד או הילדה.

– מאפשר לילד סוג של רכוש ראשון, אותו הוא יכול לחלוק עם בני משפחה ועם חברים.

– מקור לגאווה עבור הילד.

– נותן ביטוי לאופי הילד ולרצונותיו בתוך תחום אחריות שלו.

– ועוד ועוד יתרונות רבים …

 

עיצוב פנים לחדר הילדים יכול להתבצע כתהליך עיצוב פנים כללי לבית או פשוט רק עבור חדר הילדים, אם מדובר בחדר בו גרים יותר מילד אחד חשוב יהיה לתת ביטוי לאופי ורצון כל הילדים שגרים בחדר, לאפשר לכל אחד את המקום שלו.

 

עיצוב פנים על ידי שילוב רהיטים, וילונות, טפטים מודבקים או ציורי קיר, שטיח מעוצב ומצעים ומיטה מיוחדת הם דברים שכל אחד ואחת יכולים לעשות באופן עצמאי, ניתן כמובן להיעזר ביועץ או יועצת בעניין התאמות צבעים וחומרים ואפשר גם להביא איש מקצוע, מעצב/ת פנים, שיחליטו ויעצבו את החדר יחד עם הילד/ה.

 

מוגש על ידי צוות יו יו ילדים, עיצוב פנים לחדרי ילדים.