עיצוב פנים וההשפעה על ערך הבית

modern bathroom

מכירת בית אינה דבר שיש להקל בו ראש, על אחת כמה וכמה כאשר הבית מעוצב ומסוגנן ומושקע מבחינת עיצוב פנים. פעולת התמחור היבש עבור בית פרטי היא לפי 4500₪ עד 5000₪ למטר מרובע ( מחיר סטנדרטי על פי חישובי קבלן) ועל זה מוסיפים את ערן הקרקע שמשתנה בהתאם לאזור המגורים וכדומה. אולם עיצוב פנים יכול להשפיע על חישוב מחיר הבית באופן משמעותי. יתרה מכך עיצוב פנים איכותי ומושקע מאפשר מכירה מהירה יותר של הנכס ואף אפשרות להעלאת המחיר מעל הממוצע.

 

גברים ונשים מתייחסים באופן שונה לעיצוב פנים

כאמור בית שהשקיעו בו עיצוב פנים יכול לגרום למחיר לעלות ואף לגרום לעסקת המכירה להיסגר מהר יותר. ישנה דעה הרווחת אצל מעצבי פנים ומתווכי נדלן שיש הבדל משמעותי בגישה של נשים לעומת גברים לכל הנוגע ברכישת דירה, יותר מכך ישנו הבדל משמעותי לגבי הנושאים והאזורים בבית שמעניינים יותר גברים או נשים. לרוב הגברים רואים את המגבלות או המכשולים לכאורה כברי תיקון… " אין בעיה, אני מוריד את הקיר הזה ופתרנו…", " כמה מדפים כאן ויש לנו עוד אחסון", וכדומה ואילו הנשים לעומת זאת מתעמקות (עלי לציין כי הנאמר הוא בעקבות שיחה עם מתווך ומעצב פנים) בצבע הקירות, סוג הדלתות, סידור המטבח ועיצוב פנים של חדרי האמבט והשירותים. אכן נשים לרוב יותר מדקדקות בפרטים ויורדות לעומקן של פרטים. לכן עיצוב פנים מקצועי ונכון יאפשר מתן מענה לשני המינים הן מבחינת הסדר והן מבחינת הארגון של הבית. לדוגמה עיצוב פנים של בית שכולל נישות מרובות יאפשרו  בניית מדפים וארוניות לרוב, אלו ישמשו לאחסון ויאפשרו סדר וארגון.

 

עיצוב פנים מותאם לכולם

אמנם לא כל אחד חושב על מכירת הבית כבר בזמן תכנונו ובנייתו אך חשוב לתת על כך את הדעת בזמן עיצוב פנים של החללים. תמיד ישנה האפשרות שבה אנחנו נמכור או נחליף את הבית מסיבות שונות, או שהוא קטן עבורנו או שהוא גדול עבורנו. כאשר עיצוב פנים נעשה בצורה איכותית ניתן להתאים את החללים לכל אחד משלבי החיים של בעלי הבית. לדוגמה אם אנחנו זוג צעיר שרק מתחיל את דרכו הרי שאין לנו צורך בהרבה חדרים וסביר להניח כי נארח יותר, לדוגמה בעת מסיבות וכדומה. לכן ניתן לתכנן עיצוב פנים של חללים פתוחים עם אפשרות לסגירה עתידית, הסגירה תהיה כאשר יהי צורך בחדר ילדים לדוגמה. דוגמה נוספת לגבי זוג מבוגר שהילדים כבר עזבו את הקן אך בחגים או בשמחות מארחים את המשפחה, במקרה זה עיצוב פנים שכולל חללים פתוחים ומוארים עם חלונות רחבים יתנו מענה כאשר המשפחה באה לביקור. יתרה מכך מומלץ לתכנן עיצוב פנים עבור מבוגרים שאינו כולל מדרגות על מנת להקל על הניוד בתוך הבית.

 

לסיכום

עיצוב פנים משפיע על ערך הבית, אם נקפיד על עיצוב פנים נכון שמאפשר התאמה למרב סוגי המשתמשים ובכלל זה זוגות בלי או עם ילדים או מבוגרים, נוכל למכור את הבית ביתר קלות. נוסף על כך בית עם עיצוב פנים מושקע מאפשר את העלאת ערך הנכס, והמכירה תהיה קלה יותר.