עיצוב פינת אוכל מושלמת

ידוע לכל שהישראלים אוהבים לארח ומנצלים כל הזדמנות כדי לייצר חווית אירוח מהנה עם מספר גדול של אורחים. בדירה הישראלית הממוצעת אנו פוגשים פינות אוכל מעוצבות שמיועדות לקהל סועדים נינוח שיושב בנוחות ונהנה מן המטעמים, ולכך מתווספת פינת הסבה בסלון ולעתים קרובות גם במרפסת. על שולחן האוכל מתארחים לסירוגין החברים של הילדים, השכנה שקפצה לכוס קפה ועוגה, החברים שהגיעו עם הילדים והמשפחה שהגיעה לעוד ארוחה של יום שישי. מהסיבה הזו הישראלים נמצאים בחיפוש מתמיד אחרי פתרונות ורעיונות אירוח נגישים, נוחים ומוצלחים שישפרו את חווית האירוח עבור האורחים והמארחים כאחד.

גישה נוחה לפינת האוכל

פינת אוכל
כדי להשיג את המטרה הרצויה של פינות אוכל מעוצבות צריך לתת את הדעת על כמה נקודות כבר בתהליך השיפוץ והתכנון של הדירה. ראשית – הקרבה למטבח היא נקודה חשובה ביותר. מארחים רבים מעוניינים שתהיה גישה ישירה מן המטבח אל פינת האוכל, כדי להקל על עבודות ההגשה והפינוי. כדי להשיג את המטרה הזו נדרש מטבח פתוח שמשתלב בחלל עם פינת האוכל עצמה, או לחילופין – מטבח גדול מספיק כדי להכיל את פינת האוכל שנועדה לאירוח. הפתרון של שולחן קטן במטבח ופינת אוכל בסלון הפך למיושן מעט ויצא מן האופנה, וכיום מקובל לאחד את פינת האוכל המשפחתית עם זו שנועדה לאירוח ולא ליצור שתי פינות אוכל נפרדות.

חשיבות התאורה

הנושא הבא שכדאי לתת עליו את הדעת כאשר מתכננים פינות אוכל מעוצבות הוא התאורה. כמו בכל מסעדה או בית קפה, התאורה הנעימה ביותר במהלך היום היא התאורה שמעניק אור היום הטבעי. חלון יפה עם פתרון הצללה נעים הוא התשובה הנאה ביותר לשאלת התאורה, למרות שבבתים רבים קשה להקצות חלון במיוחד עבור פינת האוכל. כאשר אין אפשרות לארגן חלון מומלץ לוודא שהפינה מוארת היטב בשעות היום, וכמובן שאותה תאורה צריכה להיות נעימה ונוחה גם בשעות הליל. האור אינו צריך להיות לבן ובוהק מדי, וכיום מתרחקים מפתרונות כמו אורות הפלורסנט הקשים ומעדיפים תאורת לד נעימה לעין וידידותית לסביבה.

התאמת פינת האוכל למספר פרמטרים

כאשר אתם מתכננים את פינת האוכל שלכם אל תחשבו רק על נקודת הזמן הנוכחית. חישבו על העתיד הקרוב והרחוק וודאו שהפינה המתוכננת תתאים לצרכי המשפחה גם כעת וגם בשנים שיבואו. סגנון העיצוב של פינת האוכל צריך להשתלב היטב בסגנון הכללי של הבית מכיוון שמדובר באלמנט בולט וברהיטים גדולים. יפה לקשט ולעטר את פינת האוכל בפריטים שמתקשרים לחוויית האכילה והאירוח כמו תצוגה של כלים יפים או תמונות של מאכלים.