עיצוב הבית עם קרניזים

קרניז הוא בין האלמנטים האדריכליים המומלצים עבור עיצוב הבית וחלל הפנים. בעזרת קרניזים דקורטיביים ניתן לשנות לחלוטין את האווירה ולהשיג יתרונות אסתטיים משמעותיים. השימוש בקרניז חוסך בהוצאות שיפוץ ומאפשר הקפדה על מסגרת תקציב הגיונית ושפויה. מעבר לכך, בעיצוב הבית עם קרניזים ניתן לבחור מבין סגנונות ודגמים רבים:עיצוב פנים ושיפוץ

  • קרניזים פוליאוריטאן
  • קרניזים דורופולימר
  • קרניזים פוליסטירן

חלק מהקרניזים הדקורטיביים ניתנים עוברים תהליך אקסטרוזיה הניתן לצביעה פשוטה ומהירה. הצביעה של קרניזים אלו מתבצעת עם צבע על בסיס מים. בנוסף, הפרופילים קיימים בדגמים המתכתבים עם הסגנון הקלאסי, העתיק והמודרני. כל לקוח יכול לבחור כיצד לעצב את הבית בעזרת קרניזים ועל מה לשים את הדגש.

טיפים לעיצוב עם קרניזים

קרניזים דקורטיביים  מופיעים בחלקם העליון של מבנים או מעל פתחים מרכזיים. הטיפ החשוב ביותר הוא לנצל את הנוכחות של קרניזים כדי להדגיש קווים אופקיים. מנגד, יש להימנע מיצירת עומס דקורטיבי או שימוש במגוון רחב מדי של פרופילים. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולצפות בקטלוג דוגמאות של קרניזים קטנים, בינוניים, גדולים או מפורזלים. אפשרות אחרת היא להגיע לאולם התצוגה ולהשוות בין קרניזים לפי משקל ומראה חיצוני בלבד.

עוד טיפ נחמד הוא לעצב את הבית עם קרניזים להצללה מעל החלונות. זהו סגנון בינלאומי הזוכה להצלחה גם בארץ, בעיקר בגלל שהוא משלב בין פשטות וייחודיות. סגנון עיצוב מן הסוג הזה עושה שימוש בעיקר בקרניזים עם צורה גיאומטרית תיבתית. הצורה אידיאלית להצבה מעל חלונות שונים ברחבי הבית, בסלון, במטבח או בחדרי השינה.

יש קבלנים ואדריכלים המעדיפים להשתמש בקרניזים כמסתור לתעלות מיזוג אוויר או כבסיס לתאורה. למרות שמבחינה דקורטיבית מדובר על אלמנטים עם פונקציונאליות מעט שונה, עדיין אפשר לשלב אותם במהלך השיפוץ. הנקודה העיקרית בהקשר הזה הוא לבדוק את ההתאמה של הקרניזים לשאר החלל. כדאי להגדיר מראש את מסגרת התקציב של השיפוץ ולבחור קרניזים דקורטיביים איכותיים. יש לבדוק את המפרט הטכני של הקרניזים, להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי התקנה ולקבל אחריות ארוכה ככל האפשר על העמידות.