סוגי רשתות צל לגינה

רשתות מובילות מתאימות למגוון רחב של שימושים בגינה או בחצר. במאמר הבא נערוך סקירה של הסוגים הפופולאריים ונציג את ההבדלים ביניהם

השימוש העיקרי ברשת הוא יצירת פתרון הצללה אפקטיבי ויעיל לכל אורך השנה. הצללה מונעת חשיפה ישירה לקרני השמש, מגנה על ריהוט גן מפני נזקים מצטברים וגם תורמת לתחושת הפרטיות והאינטימיות בחצר הביתית.

השאלה היא כיצד בוחרים את הרשת המתאימה לצרכים האישיים ומה בכלל ההבדלים בין הדגמים. אלו הסוגים העיקריים בהם ניתן להשתמש בתור רשת צל לגינה:

א. מפרשיות צל – זו רשת הנראית כמו מפרש גדול ורחב. היא נחשבת פתרון אידיאלי עבור מקומות ציבוריים וגני שעשועים, אך פחות נפוצה בבתים פרטים. היא מתאימה כאשר נדרש שטח הצללה גדול לתקופת זמן קצובה.

ב. רשת לבתי ספר וגנים – יש בעלי בתים וחצרות הבוחרים להשתמש ברשת המיועדת במקור עבור בתי ספר וגנים. היתרון של רשת כזו הוא חוזק וכיסוי שטח גדול באופן אפקטיבי. בחלק מהדגמים ניתן להגיע ל-80%-90% הצללה ואף לעמוד בתווי התקן המחמירים בעולם. הדגש ברכישת רשת כזו עבור הגינה הפרטית צריך להיות על בדיקת עובי הבד והמפרט המלא. את ההתקנה מבצעים באמצעות חיבור הרשת בחבל והתקנת ברזנטים על הקרקע לפני פריסת הרשת על העמודים.

ג. רשת לפי הזמנה אישית – סוגי רשתות צל לגינה מונות גם דגמים המיוצרות בהזמנה אישית. אלו דגמים בהם הלקוח בוחר את הצבע, את עובי הבד וכמובן את המידות ואת הגודל. רשת בהזמנה אישית יכולה להתאים גם להצללה של מרפסת או גג. הזמנה אישית חוסכת בהוצאות ומבטיחה התקנה פשוטה של הרשת.

טיפים לבחירת הרשת המתאימה

רוב הרשתות מיוצרות מחוטי פוליאטילן שזורים בצפיפות גבוהה והחוט ארוג בשיטה מיוחדת המונעת את פרימתו, קריעתו או ריקבון ועובש. חוזק הקריע של רשת איכותית עשוי להגיע לנתונים מרשימים של 203 לאורך ו-270 לרוחב, בעוד עובי אריג של 2 מ"מ ומשקל של 330 גרם למ"ר מבטיחים עמידות לשנים רבות.

הלקוח צריך להגדיר מראש את אופי השימוש ברשת. יש לקוחות שיעדיפו לפרוש את הרשת רק בתקופת הקיץ על מנת למנוע חשיפה ישירה לשמש, לעומת אחרים שינצלו את העמידות של רשת לכל אורך השנה. השימוש ברשת צל תלוי בהעדפות ובתקציב עליהם כדאי להחליט מראש. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני בחירת רשת, אך כדאי גם לקבל המלצות ולשמוע חוות דעת.

קטלוג הדגמים של רשתות צל מתאים לבעלי בתים וגינות בכל רחבי הארץ. גודלן של הרשתות משתנה וניתן להשיג רשת במידות סטנדרטיות או בהזמנה אישית. בסופו של דבר, הבחירה ברשת תלויה באופי הגינה ובמטרה אותה רוצים להשיג. רצוי להשקיע בבחירת רשת איכותית וליהנות ממנה לאורך שנים וללא צורך בהוצאות נוספות.