מהם ההבדלים בין סוגים שונים של פרגולות לחצר?

אנשים רבים בוחרים להציב פרגולה בחצר ביתם ולא בכדי – מדובר בפתרון הצללה עמיד ואיכותי, אשר בעזרת תכנון נכון מספק לנו לא רק הגנה מפני קרני השמש היוקדת, אלא גם ריהוט מעוצב המוסיף רבות למראה החצר.

אולם, היות ויש סוגים רבים של פרגולות לחצר הבית, קל ללכת לאיבוד בין הדגמים ולהתקשות בבחירת סוג הפרגולה המתאימה. במאמר הבא נבחן את הסוגים השונים ואת היתרונות שלהם.

סוגי פרגולות לחצר

בין הסוגים הנפוצים ביותר ניתן למנות:

עץ 

ישנה קשת רחבה במיוחד של סוגי עצים המתאימים לבניית פרגולה כגון: עץ אורן, ארז, לבן גושני ועוד. היתרונות הבולטים של השימוש בעץ הינם רבים ומגוונים וכוללים בין היתר את המראה המעוצב והמרשים, את העלות הנוחה לכל כיס ואת התחזוקה השוטפת הקלה יחסית.

פרגולה מעוצבתאלומיניום

אף על פי שהעץ נחשב לאחד החומרים הפופולאריים ביותר לבניית פרגולות, ישנם רבים המעדיפים להשתמש באלומיניום, היות והוא עמיד יותר לפגעי מזג האוויר ומאפשר אף הוא ליהנות ממגוון רחב של עיצובים וסגנונות. בנוסף, בעוד שפעמים רבות יש צורך לכסות בעונה הגשומה את הפרגולה העשויה מעץ, במרבית המקרים ניתן לסגור את הפתחים בפרגולת האלומיניום וכך להימנע מהצורך בכיסוי שלה.

חשמלית

כיום, ניתן להתקין מערכת חשמלית אשר מאפשרת פתיחה וסגירה קלה של ההצללה.

תלויה

סוג זה מאפשר ליהנות מפתרון ההצללה ללא צורך בעמודים קבועים או פגיעה בריצוף החצר.

בנייה מעץ

על מנת ליהנות מהצללה איכותית ומפרגולה עמידה לאורך זמן, יש להקפיד ולפנות אל בעל מקצועי המחזיק בניסיון רב בתחום. בנוסף, יש לבצע סקר שוק מקיף, על מנת לקבל אומדן עלויות של סוגי עץ שונים ולשקול את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. כמו כן, יש לדאוג להיתרי בנייה מתאימים וכמובן ללמוד כיצד לתחזק אותה באופן שוטף.

בנייה מאלומיניום

היות וניתן לרכוש הן הצללה חשמלית והן הצללה קבועה מאלומיניום, מומלץ לשקול היטב את היתרונות והחסרונות של שני הסוגים השונים ולהתאים את הבחירה לצרכים האישיים שלכם. כמו כן, יש להזמין את המוצר אך ורק מבעל מקצוע מנוסה ובעל קבלות בתחום.