מדפים – מהי התרומה שלהם לחיינו?

אין איש שיערער על כך, שלמדפים יכולה להיות השפעה אדירה על החיים שלנו. נכון שאולי מרחוק, הם נראים כמוצרים יומיומיים במיוחד, שאין בהם תכונות מיוחדות והם די מובנים מאליהם. בפועל – מדובר על מוצרים משמעותיים מאד! האם ידעתם כי אי אפשר באמת לאחסן מוצרים במקום מסוים, אם אין לכם מדפים מתאימים? האם אתם מודעים לכך שמערכות שונות של מידוף יכולות לספק לכם פתרונות מגוונים מאד? האם אתם מודעים לכלל סוגי המדפים האפשריים ולהשפעתם על עיצוב החלל? האם אתם יודעים אילו מהמדפים מתאימים לבית, אילו לעסק ואילו למחסן? אין ספק אם כן – שיש בעצם הרבה מאד השלכות לרכישת המדפים, וחשוב מאד להיות מודעים לכל התכונות המיוחדות שלהם, בכדי שתוכלו לעשות בהם שימוש מוצלח יותר.מדפים ופתרונות אחסון

כל התכונות וכל המידע על המדפים

  • מה יקרה כשנבחר במדף המתאים? – האם אתם ידועים שמחקרים הראו ,שכאשר אנו בוחרים מדף אשר לא מתאים למטרות שלנו, ואנו לא מבצעים סקר שוק מקדים – אנחנו עלולים לבזבז עד לכדי 40% מהשטח שלו? מדובר על אחוזים משמעותיים מאד, ולא מעט אנשים טועים בתחום הנ"ל, פשוט כי הם לא בוחרים במדף המתאים, מתוף חיפזון בלבד. יש לזכור כאמור, שיש לא מעט סוגים של מדפים, ולכן חשוב מאד לבחור בסוג שיתאים לנו .במה נתחשב כדי לבחור את המדף המתאים? יש לחשוב מה יהיה הגודל של המוצרים שיהיו על המדפים, האם אלו מוצגים שנציג לראווה, או לא. יש לחשוב בנוסף גם מהו המשקל של הפריטים הללו ומה תהיה יכולת הנשיאה של המדפים, האם המדפים יהיו חשופים לתנאי אקלים מסוימים, למי צריכה להיות גישה למדפים, וכיו"ב. ברגע שמשקללים את כל הנתונים הללו ביחד – אפשר לבחרו במערכות המדפים המתאימות.
  • ניידים או קבועים? – כיום יש אפשרות לבחור בין מערכות של מדפים קובעים, לבין בחירה במערכות שבה המדפים יכולים בעצם לנוע – ואלו הם לרוב המערכות של המדפים המודולריים. מדובר בעצם על מדף אשר מותקן על גבי מערכת מיוחדת, שניתנת להזזה. על כל מערכת כמובן מתקינים עשרות מהמדפים השונים, כך שאפשר להזיז אותם ממקום למקום ולקבל פתרונות אחסון שונים. לרוב, משתמשים במדפים הללו בעיקר במחסנים ובחנויות. בבית כמובן – תהיה העדפה ברורה יותר למדפים הקבועים, אם כי הם גם יכולים להתאים למחסן.
  • האם יש אפשרות למדפים פינתיים? – בהחלט כן! המדפים לא חייבים להיות אך ורק בקו ישר. אמנם המדפים המיושרים הם בהחלט הרוב- ואנו משתמשים בהם במחסנים מכל סוג, בבתים פרטיים, וכמובן שגם בחנויות – אבל לעתים קרובות יש צורך גם במערכת של מדפים פינתיים. יש צורך במדפים פינתיים, למשל במחסנים מסוגים שונים, או כאשר מדובר על עיצוב מיוחד של חנות. בכדי שהניצול של הפינה יהיה באמת מקסימלי ולא יהיו שם שטחים ריקים – ברור כיצד המדפים הריקים יכולים לסייע, הם מסייעים רבות ומהווים פתרונות אחסון מעולים
  • עיצוב פשוט או יוקרתי – כאשר אתם בוחרים את המדפים השונים, אם תוכלו לשים לב שהם אף מגיעים בעיצובים מגוונים למדי. אפשר למצוא כיום מדפים בעיצוב פשוט מאד – למשל מדפי המתכת שעברו תהליך של גילוון, מדפי הפח, ואפילו מדפים שעשויים מסלסלות מתכת או פלסטיק. לעומת זאת, אפשר למצוא גם את המדפים היוקרתיים יותר שעשויים מחומרים כמו עץ טבעי. השאלה היא כמובן מה הם אמורים לשדר, את מי הם משרתים – והאם הם בכלל נראים לציבור הרחב?

בחירה שצריך לחשוב עליה

אם כן, יש הרבה מאד דברים שצריך לחשוב עליהם כשאתם הולכים לקנות את המדפים שלכם – אבל כעת, אתם יותר מודעים לכך, ותוכלו לקבל החלטות טובות יותר.