מדוע כדאי לבצע שחזור ריהוט עתיק שהתבלה?

antique furniture

יש לכם רהיטים ישנים בבית שלכם? יש להניח שאחרי שנים ארוכות מאד של שימוש, יתרחש בהם תהליך טבעי של בלאי. זה קורה אפילו לרהיטים איכותיים יחסית – כי בסופו של יום, הזמן מכריע את כולם. עם זאת, האם זה אומר שהפתרון היחיד הוא פשוט לזרוק את הרהיט לפח האשפה או לרחוב? התשובה היא כמובן שלילית. במקום זה, אפשר כמובן להתחיל בשחזור הרהיט העתיק שלכם! בשחזור של רהיטים עתיקים יש כמה יתרונות חשובים מאד – מעבר לחיסכון ברכישת רהיט חדש, אתם גם יכולים להמשיך ולהשתמש ברהיט שאתם כבר מכירים ואוהבים, שאפשר שאף עוד לא מייצרים כמותו – וחבל לוותר על ריהוט עתיק, שהם ממש כמו יצירת אמנות לכל דבר ועניין.

 

מה חשוב לדעת על שחזור הרהיטים העתיקים?

  • תיקון בדים – בחלק מהמקרים, בכדי לשחזר רהיטים עתיקים, יש לשחזר את הבד שלהם. זה יכול להיות רלוונטי למשל, לכיסאות שיש להם ריפוד ומושבים תפורים מבד, וכמובן גם לספות ולכורסאות. הבד הוא חלק שמתבלה הרבה יותר מהר מהעץ שמרכיב את הרהיטים, ולכן לרוב גם ידרוש שחזור לעתים תכופות יותר. עם זאת, הבד איננו גם כה יקר כמו הרהיט עצמו. לכן, במקרים הללו, כחלק מהתהליך הכללי של שחזור הרהיט – פשוט רוכשים בד חדש שמתאים למידות של הרהיט, וכך אפשר לשמור על גוף הרהיט כמו שהוא.
  • מילוי מחדש לריפוד – עוד חלק חשוב מאד בשחזור של רהיטים תיקים, הוא מילוי מחדש לריפוד. גם כאן – הדגש הוא בעיקר על ספות וכורסאות. המילוי הוא שבעצם מאפשר את הישיבה הנוחה עליהם, בעוד שמילוי בלוי גם יגרום לישיבה להיות לא נוחה – וגם עלול לפגוע בתפקוד של הרהיט כולו. לכן, יש להקפיד גם על מילוי מחדש לריהוט כל כמה שנים.
  • צביעה מחדש וגימור מחדש – כמובן שבכדי לשחזר רהיטים עתיקים, מומלץ בחום לדאוג לצביעה שלהם מחדש וגם לגימור חדש שלהם, במידת הצורך. הצביעה שומרת על הרהיט ועל האיכות שלו, ועוזרת לו להיות חדש. שימוש בשכבות של גימור, וכמובן גם ליטוש במידת הצורך – עוזרות אף הן לרהיט להיראות חדש לחלוטין.
  • שחזור של עיטורים וציורים – כמובן שכאשר הרהיט מתבלה, הרי שאם היו עליו עיטורים שונים וכן ציורים או תחריטים, יהיה זה הגיוני להניח שהם נראים פחות ופחות – אך אתם דווקא רוצים שהם ימשיכו להיראות ויהיו בולטים מאד. במקרים הללו, חובה לקחת את הרהיטים אל משחזר מקצועי. המשחזר יכול, אך ורק על פי המצב הקיים – לשחזר כמובן את האמנות שהופיעה על הרהיט עצמו, וכך אתם תיהנו ממנו כמו שצריך.

 

פתרון מעולה לכל אחד מכם

אם כן, שחזור של רהיטים עתיקים, הוא בהחלט דבר שאתם יכולים לשקול בחיוב. יש כמובן הרבה מאד פעולות שאפשר לבצע – ואם עובדים עם אנשי המקצוע המתאימים, אפשר להגיע לתוצאות ראויות.