כל הכללים של עיצוב פנים עם פרקט

האם אתם מעוניינים לבחור בפרקט איכותי לבית שלכם? אם כך, חשוב מאד שתבינו, מהו מקומו של הפרקט, כחלק מהתהליך הכולל של עיצוב הפנים בבית. עיצוב הפנים הוא קריטי, משום שהוא זה שבעצם נותן את האווירה המתאימה לבית שלכם, והוא זה שיעשה את ההבדל בין בית שנעים לשהות בו בכל רגע – לבין בית שאתם תעדיפו להתרחק ממנו. כמובן שלפרקט יש חלק נכבד בכך, ולכן, בחרנו להביא לכם מספר טיפים לבחירת פרקטים מתאימים, כך שעיצוב הפנים יהיה מושלם.

 

אז על מה צריך להקפיד?

  • לאילו חדרים הוא יתאים? – באופן עקרוני, אפשר להתקין פרקטים לריצוף של כל חדר בבית שלכם! עם זאת, קחו בחשבון שלעתים תרצו לבחרו בסוגים שונים של פרקטים. כך למשל לחדר הילדים עדיף לבחור פרקט עמיד למדי שהילדים לא יוכלו להרוס – לעומת הפרקט בחדר השינה או הסלון, שהוא אזור עם פחות תזוזה.

 

  • גוון הפרקט – זו נקודה שחשוב להתעכב עליה. מצד אחד, פרקטים בהירים יוצרים תחושה של חדר מואר יותר, גדול יותר ומרווח יותר. מצד שני, הפרקט הכהה נותן תחושה יותר חמימה ומלכדת. חשוב אם כן שתהיה התאמה בין הגודל הטבעי של החדר לצבע שלו. לסלון שהוא גודל ממילא למשל, אפשר בהחלט לבחור בפרקט כהה יחסית – לעומת חדר שינה שהוא צפוף יותר, שעבורו כדאי לבחור בגוונים בהירים יותר.

 

  • שילוב עם ריהוט – חשוב מאד לציין כי השילוב של פרקטים עם רהיטים הוא שילוב שלרוב עולה יפה מאד. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הרהיט עצמו לא חייב גםעיצוב פנים עם פרקט להיראות טבעי לחלוטין. למעשה, לעתים אלו ניגודים שמשלימים אחד את השני, ועדיף להציב מעל הפרקט דווקא רהיטים בגוונים אחרים מחום-אדמדם, כדי ליצור מראה מגוון ונעים יותר בעין. מבחינה זו, הפרקט יכול להתאים באמת לסוגים שונים של עיצוב פנים בדירה.

 

ומה עוד כדאי לזכור על עיצוב פנים עם פרקט?

הטיפ האחרון שלנו, הוא שכדאי תמיד לבחור פרקטים עמידים, שאינם נשרטים או נשחקים בקלות. סימני שחיקה יכולים להיות בעייתיים מאד לעיצוב הבית שלכם. אם ידוע לכם שהדבר יקרה (כי יש ילדים, חיות מחמד וכו') העדיפו פרקט טבעי שניתן לשייף ולחשוף שכבה חדשה – וכך תשמרו על עיצוב יפה.