כיצד נבצע ניקיון רהיטים מעץ בצורה יעילה?

אנשים רבים נהנים כיום מרהיטים איכותיים מעץ טבעי שמלווים אותם בביתם. אין כל צל של ספק, שהמראה של רהיטים מעץ תורם המון לבית שלכם, ומדבור על רהיטים איכותיים למדי שנותרים לאורך שנים. עם זאת, רהיטים מעץ הם גם רהיטים רגישים יחסית – בעיקר בכל מה שנוגע לשריטות, חבלות וכתמים. חשוב מאד להבין, כיצד לבצע ניקיון יעיל לרהיטי העץ, ואיך לטפל בצורה היעילה ביותר במקרה של פגיעה ברהיט.

 

אז מהם הצעדים לניקיון יעיל?

  • להשתמש בחומרים ייעודיים – אחד הכללים החשובים ביותר, ואולי אף החשוב ביותר מבין האחרים, הוא השימוש בחומרי ניקיון מתאימים. נכון שיש חומרים זולים יותר, אבל כשמדובר על רהיטים מעץ, לא משחקים במשחקים – בוחרים אך ורק בחומרי ניקוי ייעודיים לריהוט מעץ. אם תשתמשו בחומרי ניקיון כלליים, אתם פשוט תשלמו מחיר בהמשך, כי החומרים הללו, לא רק שלא ינקו היטב את הרהיטים – הם אף עלולים לפגוע בהם באופן משמעותי.

 

  • היזהרו ממים לעץ מלא – אם יש לכם רהיטים מעץ מלא בבית, היזהרו כאשר אתם משתמשים במים. המים עלולים לגרום לעץ להתנפח ולהיפגם. לכן אם אתם שוטפים את הרצפה – הרימו את הרהיטים, ואם אי אפשר להרים אותם, אל תשטפו באזור אלא הסתפקו בהעברת מטלית לחה. המטלית הלחה גם יעילה לניקוי של הרהיטים עצמם מעץ מלא.

 

  • מברשות רכות לניקוי – אחת הבעיות במברשות הניקוי הרגילות זה שהן קשיחות יחסית, והדבר גם נכון באשר לחלק ממטליות הניקוי – ואלו בעצמם יכולים להשאיר סימנים בריהוט. לכן, כדאי להשתמש גם במטליות רכות יחסית, ובמקביל אפשר להשתמש למשל במברשות צבע, שהן עדינות יותר, ומתאימות מאד לצורך ניקיון מקצועי של הרהיט מאבק.

 

כל כמה זמן לנקות?

רצוי לבצע ניקיון לרהיטי העץ לפחות פעם בשבוע בכל מה שנוגע להוצאת אבק מהרהיטים. באשר לניקיונות משמעותיים יותר – אפשר לבצע אותם פעם בחודש-חודשיים לבחירתכם, וכמובן שאם לפתע יש פגיעה ברהיט – רצוי לנקות אותו כמה שיותר מהר.