כיצד משפיעים הרהיטים על מראה הבית?

מראה ועיצוב הבית הוא דבר שמעסיק אותנו במשך תקופות ארוכות בחיים. מדי כמה שנים אוהבים משפחות רבות בוחרות בהחלפת ריהוט הבית, הוספת אלמנטים שונים לעיצוב וכדומה. ישנם סוגי עיצובים שונים כגון מודרני, כפרי, עיצוב בסגנון הפנג שווי וכדומה. כל שיטת עיצוב מתייחסת לעיצוב הבית ברמת הצבע, דלתות הפנים, כלי המטבח וכמובן הריהוט ברחבי הבית. לריהוט אגב, השפעה גדולה מאוד על מראה הבית וסגנון העיצוב אותו מנסים בני הבית להנחיל.

 

עיצוב החלונות ודלתות הפנים

כיום, לדלתות הפנים ולחלונות הבית, חלק חשוב מאוד בכל הקשור למראה העיצוב אותו רוצים להעביר. ניתן לבחור דלתות בגוונים חמים יותר, מדויקים יותר, דלתות מעוצבות אשר משדרות יוקרה וכדומה. הבעיה היא שלרוב, את דלתות הפנים, מחליפים רק בעת שיפוץ כללי של הבית. אז כבר ניתן להחליף את הדלת והמשקוף – אפילו לתת משקוף נסתר למראה חלק ויוקרתי. במידה ולא עומדים בפני הליך שיפוץ כללי ואיכות הדלת היא טובה, ניתן לשפץ את המראה שלה על ידי צביעה או הדבקת טפט איכותי שיעניק מראה שונה לחלוטין.
לגבי חלונות – שוב, הסיכוי שיחליפו חלון לגמרי שלא בהליך שיפוצים, שואף לאפס. לפעמים ניתן לתלות וילונות מרשימים בצבעים מתאימים על מנת לתת אפקט שונה לחלוטין. וילונות שונים יכולים לתת מראה שונה לחלוטין לאותו חלון.

 

החלפת הרהיטים

שינוי גדול מאוד באופיו של הבית, ניתן לקבל על ידי החלפת הרהיטים. אין טעם להכביר מילים עד כמה הרהיט עשוי לעשות את החדר ולמלא את החלל בו הוא נמצא. ניתן למצוא סוגים רבים של רהיטים המתאימים לכל אופי אותו רוצים להעביר. כמובן שמדובר במקרה זה על כמות הכסף שמעוניינים ויכולים להוציא. כיום, ניתן לקנות ריהוט מיובא מחו"ל במחירים זולים יותר – אך אליה וקוץ בה – לא תמיד מה שרואים בתמונות הוא מה שמקבלים בפועל. בנוסף, ניתן לקנות היום ריהוט איכותי בשיטת ההרכבה העצמית – לא תמיד זה קל, אך בהחלט מהווה פתרון כספי זול יותר.

 

שינוי אופי המטבח – אי קטן של שפיות

המטבח – יש שיתארו אותו כחלל החשוב ביותר בבית. הלא במטבח גם מבשלים, גם מארחים לעתים – המטבח נחשב כחלל ציבורי בבית, כך שהגישה אליו היא גדולה. החלפת ארונות המטבח עשויה להיות יקרה מאוד. אולם ניתן להחליף רק את הדלתות ולהעניק למטבח מראה חדש לגמרי. כיום, ניתן גם להוסיף אי (תלוי בכמות המקום שיש) המשמש גם כמקום אחסון, גם כמקום לאכול וגם כהפרדה מסוימת. ניתן לרכוש לאי כסאות בר יפים במגוון צבעים וסוגים על מנת להעניק מראה שונה ולהעביר עיצוב מסוים.
לסיכום, את מראה הבית ניתן לשנות לחלוטין על ידי החלפת מספר אלמנטים בלבד. אין הדבר דורש בהכרח שיפוצים כלליים והוצאות כספיות גבוהות מאוד.