כיצד מבצעים עיצוב פנים לבתים שנבנו בבנייה בעץ?

לא מעט אנשים מגלים את היתרונות של בנייה בעץ כשהם מקימים את הבית החדש שלהם. כך אפשר ליהנות מבית פרטי באווירה טבעית ומדהימה. העץ לכשעצמו הוא חומר מבודד מעולה, והוא גם משרה אווירה יוצאת דופן בתוך הבית, ויוצר תחושה נעימה במיוחד. השאלה היא כמובן, משהוקם הבית – איך נעצב אותו מבפנים?

יש לזכור כי ההיבטים השונים של עיצוב פנים חייבים לקחת בחשבון את העובדה שהבית עשוי ברובו מעץ – ויש לכך השלכות על אלמנטים נוספים אשר נשלב.

עיצוב מבפנים בכמה שלבים

  • תכנון לצד ההקמה – קודם כל יש לזכור שכבר כשמתחילים בתכנון הקמת הפרויקט של בנייה בעץ, חובה להתייחס גם עיצוב דירה בבנייה בעץלהיבטים של עיצוב הפנים! זאת אומרת שאתם לא פונים למעצבת פנים מהרגע שבו סיימתם להקים את המבנה. הפניה חייבת להיות עוד בשלבים המוקדמים לצד התכנון של המבנה עצמו! כך תוכלו כבר בשלבים הראשונים לקחת בחשבון את כל ההשלכות על עיצוב הפנים – כמו למשל השטח של הבית שתקימו, סוג העץ שבו אתם מתכוונים להשתמש הגוונים של הקירות, ועוד.
  • בחירת החומרים – כשמעצבים מבפנים בית שהוקם בשיטה של בנייה בעץ, חובה לשים לב לחומרים שבהם אתם תשתמשו לעיצוב פנים. כך למשל לא כל ריצוף בהכרח ישתלב היטב עם בנייה בעץ. הפרקט הוא לכאורה האפשרות הטבעית ביותר – אבל אולי דווקא תרצו לאזן את העיצוב בעץ עם חומרים אחרים לריצוף. זה נכון גם לבחירה המתאימה של חלונות לבית, תריסים, וילונות, וכמובן – מערכות הריהוט לבית שלכם.
  • קביעה של לוח זמנים – כשאתם יושבים עם מעצב הפנים, הסבירו לו גם את לוח הזמנים של הקמת הבית בשיטת בנייה בעץ, ואז שבו איתו על לוח הזמנים על עיצוב הבית מבפנים. חשוב מאד שיהיה סנכרון מלא בין הקבלן שאחראי על הבנייה בעץ, לבין מעצב הפנים. כך תוכלו להיכנס לבית החדש שלכם כמה שיותר מהר.

ומה עוד כדאי לדעת לסיום?

אל תשכחו שבתים שמוקמים בשיטה זו הם לרוב גדולים ומרווחים יחסית, הום גם יקרים. אתם חייבים להתייחס לכך מבחינה תקציבית כשאתם מעצבים אותם – על מנת שלא תחרגו כמובן מהתכנון הכלכלי.