טרנדים בריהוט גן

ריהוט גן נחשב כיום לחלק בלתי נפרד מהעיצוב של הבית. כתוצאה מכך יש המון טרנדים חדשים שמשפיעים על מראה הריהוט, על סגנון העיצוב ועל האופן שבו הוא משתלב עם חלל הפנים. הנה המדריך המלא

התפקיד של ריהוט גן הוא להפוך את חלל החוץ למקום מזמין ונוח. ריהוט מוצלח מעניק יתרון פונקציונאלי ואסתטי והוא משפיע לטובה גם על ערך הנכס הפרטי. כמו כן, כיום נהוג להתייחס לריהוט גן כחלק בלתי נפרד מהעיצוב של הבית. המשמעות היא שגם ריהוט גן מושפע מטרנדים אופנתיים וניתן לבחור אותו על פי העדפות אישיות.

ריהוט גןהנה כמה טרנדים בולטים שקיימים בקטלוגים חדשים של ריהוט גן:

א. הקמת מטבח גינה – תכנון מוקפד של ריהוט גן כולל הקמת מטבח. אפשר להשתמש בחומרי נירוסטה שונים על מנת להקים מטבח גינה וכך להפוך אותו לעמיד בפני בלאי, שחיקה, שריטות ותנאי מזג אוויר קיצוניים. המטבח מתאים למי שרוצה להשתמש בגינה על מנת לארח חברים ובני משפחה והוא כרוך בהשקעה קטנה ביחס לתועלת.

ב. ריהוט חסר צורה מוגדרת – טרנד מפתיע של ריהוט גן מתאפיין בשילוב צורות אמורפיות. ריהוט גן חסר צורה מוגדרת משנה לחלוטין את האופי של חלל החוץ ומעניק לו ערך מוסף. הריהוט המודרני נמצא גם במרפסות, בגגות ובחצרות קטנות.

ג. ריהוט וינטאג' – אי אפשר לדבר על טרנדים בריהוט גן בלי להזכיר את הוינטאג'. הסגנון שהחל את דרכו על במות האופנה הגיע גם לגינות הפרטיות, והוא מתאפיין בשימוש בטכניקות עיצוב חדשות שנלקחות ישר משנות ה-60 של המאה הקודמת. בטרנד הזה מנצלים את היתרונות של עץ, זכוכית ומתכת ומשיגים מראה מעודכן עם טעם של פעם.

מה הקשר בין הטרנד הירוק לבין חיסכון בהוצאות?

יש עוד שני טרנדים שכדאי להכיר בכל הנוגע לעיצוב גן. הטרנד הראשון מדגיש את היתרונות של שימוש בחומרי גלם אקולוגיים. זהו טרנד שבמסגרתו משתמשים בעצים ישנים וממוחזרים, כדי להגן על כדור הארץ ולמנוע הפרה של איזון אקולוגי בין צמחים ובעלי חיים. לחומר שנוצר יש מרקם דמוי עור אך הוא הרבה יותר ידידותי לסביבה, נוח לניקיון וכמובן זול.

הטרנד השני שקשור לעניין האקולוגי הוא חיסכון בהוצאות. כיום כבר ידוע שאין צורך בחריגה מתוך מסגרת התקציב על מנת לעצב מחדש את הגינה או החצר. ניתן לבחור ריהוט גן גם בתקציב מוקפד וליהנות מכל היתרונות. ריהוט גן חסכוני כולל בין היתר כיסאות מתקפלים, שולחנות רב שימושיים ועוד.

בשורה התחתונה, בחירה של ריהוט גן תלויה בטעם האישי לא פחות מאשר בטרנדים העולמיים. עם זאת, בהחלט כדאי להכיר את המאפיינים של הטרנדים השונים על מנת להשתמש בהם בצורה נכונה. את זה אפשר לעשות באמצעות ביקור באולמות התצוגה או התייעצות עם אנשי מקצוע.