טכנולוגיות חדישות לבתים

טכנולוגיה בבית חכםהטכנולוגיה המודרנית משפיעה על כל תחומי החיים ובין היתר גם על הבית הפרטי. הנה כמה דוגמאות לטכנולוגיות חדישות ומרשימות:

א. בית חכם – אי אפשר לדבר על טכנולוגיה לבתים בלי להזכיר את הבית החכם. זהו מושג שמתאר בית בו קיימת מערכת שליטה ממוחשבת אחת, לכל מערכות הבניין השונות. בעזרת המערכת החכמה ניתן לשלוט על המיזוג, התאורה, האזעקה, האינטרנט, הכבלים, הטלוויזיה, המקרר ועוד. בית חכם מפוקח על ידי בקרים ומעבדים והוא מגביר את נוחות השימוש באמצעי הצריכה השונים.

ב. מזגן ללא מדחס – מי שמכיר את תחום המיזוג כבר בטח שמע על האפשרות להתקנת מזגן ללא מדחס. זהו מזגן שצפוי לחסוך בצריכת החשמל, לשפר את פיזור האוויר הקר ולמנוע הפרשי טמפרטורות בין חדרים ברחבי הבית. הטכנולוגיה החדישה מבוססת על שיטות ספיגה מתקדמות וגז ידידותי לסביבה בלחץ נמוך.

ג. מטבח בהתאמה אישית – לא חייבים לרכוש בתי יוקרה כדי לבנות מטבח בהתאמה אישית. במטבח כזה ניתן לשנות את גובה השיש, להזיז את הארונות ולשלב חידושים ארגונומיים. המטבח נגיש עבור בעלי מוגבלויות והוא מתאים לחובבי בישול ואפייה. אפשר לתכנן מערכת הרמה אחת מרכזית עבור המטבח, או לבנות את כולו על בסיס מערכות הרמה והזזה שונות.

מה קורה בגינה ובחצר?

הטכנולוגיות החדישות מיושמות גם מחוץ לבית ובעיקר בגינה או בחצר. פיתוח חדש צפוי להקטין את חשבון המים, תוך כדי שמירה על הצמחים מפני השקיה עודפת. זהו פיתוח מעניין שמבוסס על חיישן קרקע. החיישן עוצר את פעולת מחשב ההשקיה כשהאדמה רטובה ועל פי פרמטרים שמוגדרים מראש. הוא מאפשר לצמחים לקבל בדיוק את כמות המים שלה הם זקוקים, מבלי לעודד התפתחות בקטריות ומחלות.

מחוץ לבית ניתן לזהות גם טכנולוגיות חדשניות שקשורות לאבטחה. פתרונות נעילה חדשניים לדלתות פלדה למשל מאפשרים הפעלה מרחוק על ידי לחצן או מרכזיית טלפונים, בעוד בבתים פרטיים נהוג לשלב מנגנונים חשמליים לדלתות אלומיניום ועץ במחסן. מנגנוני האבטחה מאפשרים לבעלי בתים צמודי קרקע ליצור מערך אבטחה מלא ולשפר את תחושת הביטחון.