טיפים לבחירת ארונות הזזה לבית

ארונות הזזה לבית הם טרנד ידוע ומוכר בעולם הריהוט, במיוחד בשנים האחרונות שבהן הטרנד הזה נהיה לשם דבר ואף נהפך לחובה בתחום עיצוב הבית. במאמר שלפניכם נמסור טיפים לבחירת ארונות הזזה לבית שלכם, נדבר על בחירת המידות, על התכנון של החלל הפנימי, ועל אלמנטים נוספים וחשובים בבחירת הארון ותכנונו.

כיצד נבחר את מידות ארונות ההזזה בבית שלנו?

טיפים לבחירת ארונות הזזה לביתכאשר בוחרים מידות עבור ארונות הזזה לבית, יש צורך בהבחנה בין שני מקרים: ארונות הזזה לחדרי ארונות וארונות הזזה בהתקנה חיצונית. כאשר מדובר בבחירה של ארונות הזזה לחדרי ארונות, התשובה לשאלת המידות היא די טריוויאלית – כגודל החדר כן גודל הארון. לעומת זאת, כאשר בוחרים מידות לארון חיצוני שאנו הולכים להתקין בתוך הבית, השאלה מסתבכת והתשובה נקבעת לפי פרמטרים רבים. בחירת המידות תלויה בסך כל המיקום שאותו נרצה בתוך הארון, וגם במקום שיש לנו להצבתו בתוך החדר שאליו הוא מיועד. ברוב המקרים, כדאי מאוד לבחור את מידות הארון בתלות ישירה למיקום העתידי שלו, ולכן כדאי למדוד את השטח המיועד להצבת הארון טרם הזמנתו.

תכנון פנימי של חלל הארון

תכנון החלל הפנימי של ארונות ההזזה שלכם הוא זה שעושה את כל ההבדל. כדאי מאוד לתכנן מראש את החלוקה הפנימית של הארון, ולתכנן את המדפים בצורה שתאפשר אחסון קל ושליפה מהירה של הפריטים השונים. כדאי ליצור מדף עליון לאחסון דברי קיץ בעת החורף ודברי חורף בעת הקיץ, ולהחליף בין המלתחות השונות בהתאם לעונה. בנוסף, ניתן להשתמש במתקנים נוספים במטרה לחסוך במקום בתוך הארון ולאפשר סדר וארגון קלים ונוחים. אביזרים שכאלו יכולים להיות מתלי נעליים, כובעים וצעיפים או ווים למיניהם המוצבים בצורה שלא מפריעה לארון עצמו להיפתח ולהיסגר, גם כשמונחים עליהם פריטי לבוש שונים.

אלמנטים נוספים בתכנון הארון

ארון הזזה מעוצב ויפהפהיש עוד כמה טיפים לבחירת ארונות הזזה לבית שעדיין לא דיברנו עליהם: מספר הדלתות, למשל, הוא שאלה של עיצוב בלבד. אתם יכולים להתקין בביתכם ארונות הזזה לבית עם שתי  דלתות, שלוש ואפילו ארבע, בארונות שונים בגודל זהה. דלת גדולה או דלת קטנה הן עניין של טעם ונוחות, רק חשוב לזכור שככל שמספר הדלתות גדול יותר, כך ניתן ליצור פתח גדול יותר בתוך הארון בעת פתיחתו.

סוג העץ הוא שאלה של יוקרה בדרך כלל וגם לאלמנט זה חשוב להתייחס בעת בחירת הארון. תוכלו להתרשם מקטלוג הארונות שלנו ולבחור את סוג העץ וגם את צבעו בהתאם לטעמכם האישי.

שילוב של מראה פנימית או חיצונית הוא עניין של טעם ועיצוב. יש כאלו שאוהבים מראה גדולה בחדר, והשטח היחיד שמתאים להתקנה של מראה כזו הוא דלת של ארון הזזה. התקנה של מראה פנימית בארונות הזזה מתאפשרת בחדרי ארונות בדרך כלל, או בארונות בעלי פתיחה רגילה.