החלום המתוק – בית עם גינה

יש חלומות שהם יחודיים: לכתוב ספר אישי, להיות הראשון בכוכב לכת רחוק, להגיע להישג מסויים ויש חלומות שמשותפים להרבה אנשים. בית עם גינה הוא חלום של הרבה אנשים. פעם זה היה בית קטן, לבן עם תריסים ירוקים וגג אדום ומסביב גינה עם עצי פרי וערוגת פרחים ותבלינים.

פעם… וגם עכשיו – רק שעכשיו לתמונה שבראש יש בית גדול, כמה קומות ורצוי גם מרתף וגינה עם 'דק' מעץ וריהוט גן בשלל אפשרויות:

  • יש רהיטי גינה העשויים מראטן – רהיטים המזכירים את הסרטים על הקולוניאליזם הבריטי באסיה. שתי וערב שלגינה רצועות בגוונים שונים. כורסאות מפנקות ונוחות. ספות זוגיות להתכרבלות עם בן-הזוג, ספות ארוכות (מה שנקרא – 3 מושבים) גם כדי להתמתח עליהן וגם לישיבה רבת משתתפים וכמובן שולחנות בשלל גבהים, גדלים וצורות.
  • יש ריהוט העשוי מאלומיניום – לא כולו, רק המסגרת. הדגש יותר על השולחן – שמשמש כשולחן אוכל, כי מה הטעם בגינה אם לא נהנים לארח ולהתארח? שולחן עם אפשרויות פתיחה כדי שכל ה'חמולה' תתיישב בנחת לארוחת צהרים ביום שמש חורפית או לארוחת ערב רבת משתתפים, בה כל אחת מביאה ממטעמי מטבחה. והזכוכית של השולחן עשויה מזכוכית מחוסמת – כלומר, זכוכית מונעת שריטות וסדקים! ולכל שולחן כזה יש גם כסאות תואמים.
  • יש ריהוט שעשוי מפלסטיק – קל, פשוט, יציב ובמבחר אפשרויות. אפשר למצוא 'סט'ים במגוון צורות, צבעים וגדלים. אפשר להוסיף כסאות לארועים חגיגיים בגינה ולאחסן את כולם במחסן גינה נוח ואסטטי, העומד בפינת הגן ומוסיף נופך רציני לגינה.

ריהוט גן הפך מזמן לריהוט העומד בפני עצמו. אפילו במרפסות יש ריהוט גן. גם בדירות בבניין רב-קומות, המרפסת חזרה לתפקד כחלק בלתי נפרד מהסלון. יושבים בחוץ על הכסאות הנוחים מסביב לשולחן היכול להפתח עד 3 מטר או יותר ולהנות מבריזה ומחלום מתוק על בית וגינה…

מחסן גינה אף הוא סיפור חובה בכל בית עם גינה. הלוואי שכל אחד יכל להנות ממחסן גינה. מקום לאחסן בו את כל מה שאין בו צורך ואין לב לזרוק… כריהוט הגן כן מחסני הגינה – יש בגדלים שונים, בצבעים שונים וגם מחומרים שונים. יש מפלסטיק ויש ממתכת, יש מפי-וי-סי, ויש משילובים שונים. העיקר שיהיה מקום לארגן בו את מכסחות הדשא וכלי הגינון, את הכסאות העודפים, את הכיסויים של הכסאות ושאר הריהוט כשהם בשימוש. לפעמים החלומות מתגשמים והבית עם הגינה – הופך לתכנית ריאלטי.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *