גריל גז לבית- כמה עולה?

אם יש גריל שהפך להיות אהוד מאד בשנים האחרונות על הישראלי, זהו כמובן גריל הגז. לשימוש בגריל גז יש לא מעט יתרונות משמעותיים מאד. קודם כל, גריל גז נחשב למשתלם ברמת התפעול השוטף, שכן מחירי הגז נמצאים בירידה מתמדת. מעבר לכך, הוא גם נחשב בטיחותי מאד, וגם קל מאד לחבר אותו לתשתית הגז – כך למשל ניתן לעשות בו שימוש פשוט ונוח בשטחים החיצוניים של הבית כמו המרפסת. כמובן שעקב הפופולריות של הגרילים הללו, אנשים רבים שואלים את עצמם, מה נחשב בעצם למחיר הגיוני עבור גריל גז? האמת היא שאם תסתכלו תוכלו להבחין שיש טווח מחירים רחב במיוחד – אז איך קובעים מה המחיר ההגיוני עבור הגריל?

כדאי לבחון כמה פרמטרים:

  • גודל הגריל – אין שום צל של ספק, שהקריטריון שמשפיע הכי הרבה על מחירו של כל גריל גז הוא הגודל של הגריל. אפשר למצוא גרילים קטנים ומינימליים, שיש בהם לרוב מיקום אחד מרכזי ותו לא. הגרילים הללו יכולים להתאים למי שאוהב למשל להכין לעצמו ארוחות שונות על הגז ומשקיע בהן. לעומת זאת, אם מחפשים גריל לאירוח צריך לקנות גריל קצת יותר גדול, שכן אתם זקוקים למשטח עבודה רחב יותר – ואז כמובן שגם המחיר יעלה. במידה ואתם מעוניינים בגריל תעשייתי ומקצועי במיוחד, גם השטח שלו יהיה רחב מאד – והמחיר יהיה בהתאם.גריל גז
  • תוספות על הגריל – באופן עקרוני, יש אפשרות כמובן לקנות גריל שאין לו שום תוספת, והמחיר שלו יהיה זול יחסית. כך למשל, אם כבר יש לכם ממילא מטבח צמוד, אפשר שזה יהיה הפתרון הטוב ביותר. עם זאת, יש אנשים שמעוניינים שהגריל גם יהיה משטח העבודה שלהם. במצב כזה, אתם זקוקים לגריל שיספק לכם משטח עבודה שלם ומלא, ואולי אפילו מקום לשמור כלי עבודה, מקומות אחסון לקערות וצלחות, וכיו"ב. הדבר יכול כמובן לייקר את מחירו של הגריל ב1,000 עד 2,000 ש"ח בהתאם. עם זאת, במידה ואתם זקוקים ממילא למשטח עבודה צמוד – מדובר על תוספת מחיר שהיא הגיונית מאד ואף משתלמת.
  • עוצמת עבודה – את עוצמת העבודה של כל גריל גז מודדים ביחידה שנקראת BTU. ככל שהBTU הוא גבוה יותר, כך כמובן הגריל יכול לבצע חימום מהיר יותר וחזק יותר. כאן אתם פשוט צריכים לחשוב כמה בשר אתם עומדים להכין על הגריל ובאיזו תדירות. אם מדובר על אירוח פרטי פעם בכמה שבועות, לא צריך להגזים עם מידת הBTU ולכן גם המחיר יהיה נמוך יותר. לעומת זאת, אם אתם מחפשים גריל לשימוש תעשייתי והמוני – ברור שאתם זקוקים לרמת BTU גבוהה שגם תייקר את מחיר הגריל.

מהם המחירים הנפוצים?

המחיר הממוצע כיום עבור גריל שמופעל על בסיס גז נעים בין 15,000 ל3,000 ש"ח – ישנם גם גרילים שהם זולים יותר אם הם מאד בסיסיים, או יקרים יותר אם הם לשימוש תעשייתי.