אילו פרקטים כדאי לבחור לעיצוב חדר הילדים?

פרקטים
פרקטים

כשאתם דואגים לעיצוב הטוב ביותר עבור החדר של הילדים שלכם, אתם כמובן גם מקדישים זמן רב לבחירת הריצוף. הריצוף המועדף על רוב ההורים לחדרי הילדים, הוא כמובן הפרקט. יש לכך כמה טעמים. ראשית, משטח של פרקטים הוא רך יחסית, ויכול להתאים מאד לילד עוד מגיל קטן – שכן גם כשהוא עושה את צעדיו הראשונים ונופל, המשטח של הפרקט לא יכאיב לו. הפרקט הוא משטח נעים מאד גם בחורף וגם בקיץ, ולכן לא דורש הצבה של שטיח בעונות הקרות. זה משטח שיכול להוסיף הרבה צבע וחיים, ולכן מלווה את הילד לאורך שנים ואין צורך להחליפו גם כשהילד גדל. אז איך תבחרו בפרקט המתאים?

כמה עצות לפרקטים הטובים ביותר

  • סוג הפרקט – הורים רבים מתלבטים האם לבחור פרקטים מעץ טבעי או בפרקט הלמינציה הסינתטי. בעקרון, פרקט מעץ טבעי הוא איכותי יותר ועמיד יותר נגד שריטות שונות ושחיקה (דבר שיכול בהחלט להתרחש כשהילד לא ממש זהיר), אך פרקט הלמינציה הוא זול יותר והורים רבים חושבים שאם כבר הילד אולי ישרוט את הפרקט – עדיף שזה יהיה פרקט זול יותר מאשר היקר. בעקרון, אם זה חדר שאמור ללוות את הילד למשך כל חייו מלידתו ועד שיעזוב את הבית בגיל 20 ומעלה – כדאי להשקיע ולבחור פרקטים מעץ טבעי. במקרים אחרים, פרקט הלמינציה עדיף.
  • צבע הפרקט – האם כדאי לבחור תמיד פרקטים בגוון בהיר? בעקרון, נראה שהצבע הבהיר שולט בחדרי הילדים תמיד, ולכן פרקט בהיר יהיה עדיף. עם זאת, אם אתם רוצים עיצוב מיוחד ומקורי, ומחפשים עיצוב כפרי שמחובר לטבע, אולי שילוב של גוונים כהים יתאים מאד. כמובן שאפשר ללכת על האופציה הבהירה הנפוצה.

מתי מרצפים את החדר?

בעקרון, כדאי לרצף את חדר הילדים עם הפרקט עוד בטרם הילדים נכנסים לחדר, כדי שהוא יהיה מוכן לקראתם. כמובן שאם משפצים את הבית אפשר להתקין פרקט חדש בחדר הילדים – ואז לרוב ההעדפה היא לפרקט למינציה.