איך תבחרו ריהוט חדש למשרד שלכם?

כיום אנשים רבים בוחרים לעבוד מהבית. אם יש לכם עסק קטן, הסבת אחד מחדרי הבית לחדר עבודה יכול להיות פתרון נוח וזול יותר מאשר שכירת משרד בבניין משרדים. כיום ניתן די בקלות לעצב ולרהט משרד ביתי קטן, נעים ופונקציונלי. להלן מספר טיפים לעיצוב, סידור וריהוט חדר עבודה ביתי.

מי משתמש במשרד?

ריהוט משרדיבשלב הראשון יש להגדיר מי משתמש במשרד הביתי, אם מדובר באדם אחד או יותר. אם בנוסף לבעל העסק גם יתר אנשי הבית משתמשים בחדר, יש לבצע התאמות עיצוביות נחוצות, כמו למשל הוספת שולחנות, כיסאות, מגירות, מסכי מחשב וכד'. נקודה חשובה נוספת היא האם תהיה קבלת לקוחות במשרד הביתי? במידה וכן, רצוי למקם את המשרד בכניסה לבית כדי למנוע הפרעה ליתר הדיירים, וכן לחשוב על אלמנטים עיצוביים נוספים שיפנו אל קהל הלקוחות, כמו איזור המתנה, כיסאות ללקוחות, ופריטים כמו תמונות של פרוייקטים מצליחים או הצגת הלוגו של העסק.

בחירת ריהוט

רצוי להכין רשימה של כל הפריטים הנחוצים לנו לריהוט החדר, כמו: שולחן, כיסאות, מנורות, מדפים, מגירות אחסון, מנורות ועוד. אין ספק ששולחן וכיסא הם אביזרי הריהוט המרכזיים והחשובים ביותר וכדאי להשקיע זמן ומחשבה בבחירת פריטים איכותיים. על השולחן להיות נוח ומרווח אך גם שיתאים למימדי החדר. כדי לחסוך מקום על משטח העבודה ניתן לבחור שולחן בעל מגירה נסתרת המיועדת למקלדת ולעכבר.

כיום יש בשוק מבחר מאוד גדול של שולחנות עבודה. כדי להקל מעט על הבחירה כדאי לחשוב על התאמת עיצוב החלל לחומרים. אם בחרתם בעיצוב מודרני ונקי עבור החלל כולו, כדאי למצוא שולחן בעל משטח זכוכית העומד על רגליים מתכתיות. אם בחרתם באווירה חמימה יותר אפשר ללכת על שולחן מעץ מלא.

בחירת כיסא גם היא מאוד משמעותית- מי שעובד במשרד מבלה את רוב זמנו בישיבה על הכיסא. כדאי שהכיסא יהיה ארגונומי ונוח כדי שיגן עליכם מפני פגיעות גב. כיום ניתן למצוא מגוון כיסאות ארגונומיים בצבעים ובסגנונות שונים.

פינת העבודה צריכה להיות מרווחת ופונקציונלית. היא צריכה להכיל מקום למחשב, למסך, למדפסת, לסורק, לפקס, לכלי כתיבה וניירת. כדי לחסוך במקום כדאי לבחור במסך דק (או בלפטופ) ולאחסן את יחידת המחשב מתחת לשולחן במקום ייעודי. כדאי גם לבחור במכשירים משולבים, כמו לדוגמה מדפסת משולבת עם פקס וסורק שתתפוס פחות מקום.

עיצוב החלל

מכיוון שאתם הולכים לבלות שעות רבות מהיום בחדר העבודה, חשוב שהחלל יהיה נעים, נוח ופונקציונלי. חשוב גם שהעיצוב של החלל יבטא את האישיות שלכם ואת המהות של העסק. לצורך כך עלינו לבחור פלטת צבעים רגועה, ניטרלית ונטולת גירויים. לעסקים שיש להם לוגו מומלץ לשלב בפלטת הצבעים את צבעי הלוגו. כדאי לשלב אלמנטים עיצוביים נוספים כמו צמחים, שטיח, פסלים או תמונות המשרים אווירה נעימה בחדר ומשקפים את הטעם האישי שלכם.

אחסון

בחלל שהוא מלכתחילה לא גדול מדי, אחסון חכם הוא הכרחי. כיום ניתן למצוא מגוון גדול של פתרונות אחסון יעילים למשרד הביתי כמו שידת מגירות, ארונות תיוק, ארגוניות למגירות ועוד. ניתן לרכוש מספר סלסילות אסתטיות לאחסון מסמכים, כלי כתיבה או מכתבים. אחסון והקפדה על תיוק נכון יסייעו לכם בשמירת הסדר והמיקוד.

אביזרי חשמל ותאורה

חשוב שתהיה תאורה טובה במשרד. אם באמצעות אור טבעי מהחלונות או תאורה מרכזית. תאורה צהובה תיצור אווירה חמימה אך תאורה לבנה אינה מעייפת את העיניים. בנוסף לתאורה המרכזית כדאי גם להוסיף תאורת שולחן. עבור מכשירי החשמל ההכרחיים (מחשב, מדפסת, רמקולים וכד'), צריך לוודא שיש בחדר מספיק שקעי חשמל ולהתאים את מיקום הריהוט למיקומים שלהם. למניעת מראה מסורבל ומבולגן כדאי לאסוף את כל כבלי החשמל ולהעביר אותם בצינורות או תעלות דקורטיביות.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *