איך מנקים וילונות?

וילונות

תחזוקה קבועה של וילונות מאפשרת שמירה עליהם לאורך זמן. במאמר הבא נביא טיפים עבור ניקיון מן הסוג הזה ונסביר על מה כדאי לשים דגש

וילונות נוטים לספוח אליהם אבק ולכלוך. חשוב להשקיע בניקיון של הבדים הללו אחת לתקופה מסוימת וכך לשמור עליהם מפני שחיקה או בלאי. את הניקיון ניתן לבצע באופן עצמאי או על ידי פנייה לחברות העוסקות בתחום. בנוסף, יש טיפים מעשיים שמאפשרים כביסה במכונה.

רגע לפני שנכנסים לעובי הקורה ומונים את הטיפים לניקיון יעיל, כדאי להזכיר מספר דגשים. ראשית, הניקיון אורך מספר ימים ולכן חשוב להתארגן עם פתרונות הצללה חלופיים. אפשר להשתמש בסדין, בבד ישן או בכל דבר אחר שמסתיר את החלון ושומר על בידוד תרמי ואינטימיות. שנית, כדאי לקרוא היטב את הוראות היצרן ולעקוב אחר ההנחיות המודפסות על גבי הבד. מי שמתלבט לגבי ניקיון של סוג בדים מסוימים יכול להתייעץ עם אנשי מקצוע או עם החנות ממנה נקנה הוילון.

טיפים לניקיון יעיל

הנה הטיפים שיכולים לעזור גם לכם לשמור על הוילונות נקיים ואפקטיביים:

א. הסרה והשריה – השלבים הבסיסיים של כל שיטות הניקיון המקובלות מחייבים הסרה עדינה של הוילונות והשרייתם בתוך אמבטיה עם מים חמימים. יש לגלגל את הבד בזהירות כדי לשמור על התפירה ולהישמר מפרימה של חוטים. לאחר מכן מניחים את הבד בתוך האמבטיה למשך 24 שעות לפחות, בתוספת סבון עדין וייעודי לכביסה. לא כדאי לערבב בין סוגים שונים של צבעי טקסטיל ועדיף להקצות לכל בד אמבטיה משלו.

ב. כיבוס ידני – יש כאלה שמעדיפים לנקות את הבד באופן ידני. במקרה בו הוילון עשוי טקסטיל מבד עבה או כאשר התפרים נמצאים באיזורים רגישים, כיבוס ידני הוא ללא ספק פתרון מומלץ. יש לטבול את הבד במים עם סבון ולאחר מספר דקות של שפשוף עדין לשטוף אותו במי ברז רגילים.

ג. תליה – אין להקל ראש בחשיבות של תליה נכונה של הבד לצורך ייבוש. יש לתלות את הוילונות לאורכם ולהימנע מקמטים באמצעות הצמדת פיסת בד קטנה בין הבד לבין וו הכביסה.

ד. גיהוץ – רבים מנצלים בחוכמה את ההזדמנות של ניקיון פתרונות הצללה לטובת גיהוץ שלהם. עם זאת, חשוב להשתמש רק במגהץ אדים הפועל בטמפרטורה נמוכה יחסית. בפתרונות הצללה עשויים בדי משי עדינים כדאי ליצור חציצה בין המגהץ לבין הבד. במידה ואין אפשרות לתלות בחזרה את הבד, יש לגלגל את היריעה בצורה אחידה ולהניח אותה במקום נפרד לאחסון וללא בגדים מעל.

הסרה של וילונות לצורך ניקוי מאפשרת גם ניקוי במטלית של האבק המצטבר על החלון. כדאי להשתמש במטלית אבק, להסיר את הלכלוך ולתלות בחזרה את הבד כדי להחזיר לבית מראה הרמוני וצבעוני.