איך בוחרים מזגן?

הקיץ הישראלי לא מאפשר לנו לחיות בלי מזגן טוב שישבור את החום הכבד, אחד כזה שגם בחורף ייתן לא מעט שעות עבודה. בגלל האקלים החם בארץ ברוב ימות השנה, שוק המזגנים מאוד משגשג ותחרות המחירים בין החברות והמתקינים הרבים עובדת לטובת הצרכן. עם זאת לא מעט אנשים טועים בבחירת המזגנים לחדרים השונים בבית כיוון שלא יודעים איך בוחרים מזגן מתאים, מה שיוצר מצב של החלפת מזגנים בתדירות גבוהה ובמחיר של הוצאה כספית לא קטנה. ההחלפה במקרים כאלה נובעת מבחירה לא נכונה של מזגן מלכתחילה ולא בגלל מצב לא תקין שלו. אז כדי להימנע ממצב שכזה אתם מוזמנים לקרוא מספר טיפים שיעזרו לכם להבין איך בוחרים מזגן.

התאמה לגודל החדר

הפרמטר הראשון אליו אתם צריכים להתייחס הוא גודל החלל בו תרצו להתקין את המזגן. עבור חללים קטנים (חדרי שינה בעיקר) יש צורך במזגן עילי. זהו מזגן שקט וחסכוני שמקרר במהירות. בחללים גדולים היעילות שלו פחות מגיעה לידי ביטוי. עבור חללים גדולים יותר, כמו סלון לדוגמא, נבחר במזגן רצפתי. זהו מזגן בעל יכולת קירור גדולה יותר, פחות חסכוני ויותר רועש. טעות נפוצה בבתים רבים היא התקנה של מזגן עילי בסלון הבית מתוך ניסיון להימנע מהרעש ואי החסכנות של המזגן הרצפתי, טעות שגורמת לחוסר יעילות בקירור החלל.

מספר יחידות BTU

אתם יכולים לשכוח מנתונים מרשימים אודות כוח סוס של מזגן זה או אחר, כיום בוחנים את עוצמתו של המזגן על סמך מספר יחידות ה- BTU  שלו, הן למעשה משקפות את ביצועיו בכל הנוגע לאיכות ומהירות של קירור החלל הרצוי. טעות נפוצה היא להתאים את מספר יחידות ה- BTU  לגודל החלל מבלי להתייחס לפרמטרים נוספים של מיקום החלל.

מיקום החלל

פרמטר שחשוב מאוד להתייחס אליו בבחירת המזגן הוא מיקום החלל בבית, בנוסף להתחשבות בגודלו. ככל שהחדר יותר מערבי הוא הוא חשוף יותר לחום, כמו כן ככל שהוא יותר גבוה. לכן נתחשב בנתונים אלה כשנבחר את עוצמתו של המזגן.