ריהוט מרוקאי אותנטי

רוב העולים שהגיעו ממרוקו, כמו עולים ממדינות אסלם רבות אחרות, הגיעו לארץ בשעת דחק ולא יוכלו להביא עימם את הרהיטים שלהם. הרכוש שהיה להם נשאר מאחור, וכך גם לגבי הרהיטים, ושאר חפצים שלא ניתן היה להביא אותם ארצה באותם ימים של עליות המוניות. לרגע היה נראה כי הסגנון והתרבות האסתטית שהיתה נהוגה בארצות אלה יעלמו לבלי שוב, אבל בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה חדשה של יבוא רהיטים ממרוקו, וכיום ניתן למצוא חנויות רבות המתמחות בריהוט מרוקאי אותנטי המגיע ישירות ממדינה זו. היחסים הטובים השוררים בין ישראל למרוקו פתחו את השערים לביקורי מולדת עבור אנשים רבים, אבל אפשרו גם הבאת רהיטים, חפצים שימושיים וחפצי אמנות ממדינה צבעונית ובעלת מסורת אסתטית מיוחדת במינה זו.

179278760

מהו עיצוב בסגנון מרוקאי

קשה להניח את האצבע על מקור הסגנון המרוקאי, אבל יש רואים כי קו הסגנון הכללי מקורו בעיצוב הארכיטקטורה המורית. עיצוב מרוקאי מתאפיין בצבעים עזים וחזקים, באלגנטיות ומיזוג של השפעות רבות ממדינות כמו פורטוגל, ספרד, צרפת, אפריקה השחורה, ואפילו השפעה פרסית מורגשת בעיצוב המרוקאי. גם השפעות איסלמיות בולטות בעיצוב המרוקאי ומעניקות לבית ולרהיטיו סגנון מיוחד ומלא השראה. הצבעים השולטים בעיצוב המרוקאי הם אדום, כתום, צבע החמרה וגווני אדמה שונים. הכריות של הרהיטים השונים הן צבעוניות וגדולות, וחלק מפינות הישיבה הן צמודות רצפה וגדולות כיאה לתרבות הנוהגת לארח בחום רב וביד רחבה.

פרטי הריהוט המרוקאי המאפיינים סגנון זה הם:

• שולחנות תה וקפה
• ארונות מסוגננים לאחסון כלי אוכל עדינים
• שידות מסוגים שונים
• ארונות בגדים
• כריות ישיבה גדולות

ריהוט מרוקאי לעיצוב הבית

מי שרוצה לעצב את הבית שלו עם ריהוט מרוקאי חייב להבין כי ריהוט זה צריך להשתלב עם כל יתר מרכיבי העיצוב של מנת ליצור אחידות סגנון. נכון שניתן לשלב גם בסלון מודרני פריט ריהוט מרוקאי בודד, אבל הדרך הנכונה היא לעצב את הבית בסגנון, ולעשות מינון נכון בין האלמנטים המודרניים והפרקטיים ובין האלמנטים האותנטיים המרוקאים. עיצוב מרוקאי יכלול בין היתר פינת ישיבה מרווחת עם כריות צבעוניות רקומות בחוטי משי מקסימים, שולחן נמוך להגשת תה או קפה, וכלי אוכל מרוקאים אותנטיים להשלמת התמונה. גם שילוב של שידת מגירות צבעונית עם שטיחים מהמזרח יכול לייצר את האווירה המבוקשת.

היכן להשיג ריהוט מרוקאי?

כיום ישנם בתי מסחר וחנויות המתמחים בריהוט מרוקאי, ובפרטי עיצוב מרוקאים שונים החל משולחנות וכסאות, שידות, ארונות מסוגים שונים, כלי אוכל ובדים, שטיחים בסגנונות שונים, כרים גדולים לישיבה, ואפילו שמיכות ומצעים מיוחדים המיובאים ממרוקו.

מאד חשוב לבדוק, כי מקור הרהיטים הוא כאן ממרוקו, וכי אתם מקבלים פריטים אותנטיים ולא חיקוי המגיע מסין. מומלץ ללכת לבדוק את החנויות עם אדם שמבין בריהוט מסוג זה על מנת להיות בטוחים שתקבלו את מה שאתם מחפשים ולא העתק שלו.

 

בנוסף לריהוט מרוקאי אותנטי עכשווי ניתן להשיג גם ריהוט מרוקאי עתיק שאותו יש לחפש אצל סוחרים המתמחים בריהוט עתיק, ובדומה לכל ריהוט עתיק יש להתייעץ עם מומחה לריהוט כזה, לפני מקבלים את מילת הסוחר לגבי הגיל והסגנון של פריט הריהוט המבוקש.

 

 

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *