חידוש רהיטים והשמירה עליהם

craftsman grinding

רכישת רהיטים איננה דבר זול בכל קנה מידה. גם אם אתם לא מוציאים כסף רב על כל פריט ריהוט בנפרד, הרי שאם תחברו את כל הסכומים של כל פרטי הריהוט בבית שלכם יגיע הסכום לרמה גבוהה בהחלט. אחד הדברים החשובים בעת רכישת רהיטים הוא להקפיד על כך שהרהיטים יהיו עשויים מחומרים איכותיים ועמידים לאורך שנים. רהיטים הם חלק מהאווירה בבית שלנו, ולא אחת הם אלה שיוצרים אותה. אנו מתרגלים לרהיטים, והם הופכים לחלק מאיתנו, ולכן כל כך חשוב לשמור עליהם. כמו כל חפץ אחר, גם רהיטים מתבלים עם הזמן. על השולחן נשפכים נוזלים שונים, הם מקבלים מכות ונחבלים, נתקלים בהם בעת משחקים של ילדים וכדומה.
חידוש רהיטים מתייחס לכל אותם פגמים שנוצרו בריהוט, ולא משנה עם מדובר על צביעה מחדש או מריחת לכה בשכבה נוספת, על תיקון אלמנטים שנסדקו או נשברו, על החלפת פרזול שנשבר, על החלפת ריפוד או כיסויים לריפוד של ספות וכורסאות, החלפת גלגלים וכיוצא באלה.

שימור רהיטים קודם לחידוש רהיטים

חידוש רהיטים נעשה כאשר אין מנוס מכך, והרהיט הגיע למצב שחובה לתקן ולחדש אותו. אבל לפני שמגיעים למצב זה יש כמה פעולות חיוניות, שניתן לעשות על מנת לשמר את הרהיטים באופן כזה שלא יגיעו למצב של צורך בחידושם. אם הריהוט שלכם עשוי מסיבית למשל הקפידו שלא יבוא במגע עם מים כלל מכיוון שמגע עם מים מנפח אותו, וגורם לבקעים שקשה מאד לתקן אותם. בחרו פרטי ריהוט שקל לנקות אותם, כמו אפשרות להסרת כיסויי ריפוד לצורך שטיפתם וכדומה. גם טיפול שוטף ברהיטים ובדיקת חיבורי הצירים והמנעולים חיזוק המדפים בארונות בגדים וכדומה ימנעו את הצורך בחידושם.

מה כולל חידוש רהיטים

אם אתם שומרים על הריהוט שלכם כראוי ומטפלים בו באהבה ובמסירות יש סיכוי שלא תצטרכו לחדש אותו, אבל יש מקרים שבהם רהיטים נפגעים ללא קשר עם השמירה עליהם, או שפשוט מתבלים עם הזמן. חידוש רהיטים במקרים אלה כולל:
• צביעה מחדש
• החלפת צירים ומנעולים
• חיזוק הרהיט מבחינת ייצובו
• תיקון שברים וסדקים
• החלפת ריפוד או כיסויי ריפוד
• החלפת גלגלים או רגליים שנשברו
חלק מעבודות חידוש אלה ניתן לעשות לבד בבית, אבל יש לעקוב אחרי הוראות היצרן לגבי מריחת צבע או לכה למשל, מכיוון שיש רהיטים שמגיבים שונה לצבע כזה או אחר. במקרים רבים לא יהיה מנוס מלקרוא לאיש מקצוע על מנת לחדש את הרהיט שלכם. כאשר מדובר בהחלפת ריפוד עור לספה או לטיפול ברגל שבורה של שולחן עבודה מוטב לקרוא למומחה, ולא לעשות זאת לבד.

חידוש רהיטים עתיקים

כאשר מדובר בחידוש רהיטים עתיקים אין לעשות זאת לבד בשום פנים ואופן, אלא לקרוא למומחה לשימור רהיטים עתיקים היודע לעבוד בטכניקות הנכונות על מנת לשמר את הרהיט גם אם נפגע באופן קשה. אנשים רבים משפצים ומחדשים ריהוט עתיק לפני מכירתו על מנת לשוות לו מראה רענן ומרהיב, ויש להקפיד על בחירת איש מקצוע מעולה (ולא תמיד זול) כדי שיעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *