חידוש רהיטים בציפוי פורמייקה

אתם מביטים ברהיטים שלכם, ורחוקים מלהיות מרוצים. המראה שמתקבל הוא מיושן, ודומה כי הפך כבר לחלק מהשגרה שלכם. הגיע הרגע לשינוי, אבל רכישת רהיטים חדשים, המסתכמת בהון תועפות, אינה באה בחשבון. ייתכן מאד שהפתרון האידיאלי עבורכם הוא חידוש הרהיטים הקיימים, וזאת באמצעות ציפוי שלהם בפורמייקה.

על נייר הקראפט: מאפייניו הבסיסיים של הפורמייקה

ציפוי פורמייקהפורמייקה, ברמה הכללית, הוא מוצר תעשייתי אשר חומר הגלם שלו הוא נייר אריזה (נייר קראפט), אליו מתווסף מלמין נוזלי. באמצעות כבישה בטמפרטורה גבוהה, ניתן להשתמש בפורמייקה לציפוי לוחות מכל סוג. ברוב המקרים, מדובר הוא בשתי שכבות: הראשונה תהיה בגוון חום, בעוד העליונה במגוון רחב של צבעים וטקסטורות.

כיום, נעשה שימוש במספר סוגי פורמייקה עיקריים. הפורמייקה הרב שכבתית תאפשר, בראש ובראשונה, ציפוי דקורטיבי, בעוד זו הכבושה בלחץ גבוה במיוחד (HPL) תהיה חומר גלם למוצרים רבים. אבחנה נוספת היא בין פורמייקה לציפוי פנימי, שתהיה לרוב מבריקה ודקה, לכזו המיועדת לציפוי חיצוני, בעובי מעט גדול יותר, ובלא מעט סוגי גימור.

היתרונות הברורים של ציפוי פורמייקה לחידוש רהיטים

בשנות ה-80, ריהוט פורמייקה היה הטרנד המרכזי בכל מטבח בישראל. מאז, למשך מספר שנים, קטן השימוש בפורמיטטקה, עד שחזר בתנופה בשנים האחרונות. עקב כך, רבים בוחרים בציפויי הפורמייקה לרהיטים קיימים, ונהנים מלא מעט צבעים או מרקמים אפשריים. וזהו לא רק מגוון האפשרויות, אלא גם פשטות הציפוי בפורמייקה, והעלויות הזולות במיוחד של התהליך – על אחת כמה וכמה ביחס לאפשרות של רכישת רהיטים חדשים.

ציפוי רהיטים בפורמייקה נחשב למלאכה פשוטה מבחינה טכנית. מעבר לחלוקה שבוצעה מעלה בין ציפוי פנימי לחיצוני, לוחות הפורמייקה מגיעים כיום כמעט תמיד בעובי של 0.8 מילימטרים, מה שמקל על עבודת הציפוי בפועל. זאת מכיוון שהאחידות בפני השטח מובטחת, והבדלי גובה לא ייתכנו.

ברמה המעשית: אילו רהיטים ניתן לחדש באמצעות פורמייקה?

כשמסתכלים על שימושי הפורמייקה, ניתן לטעון בפה מלא כי כמעט לכל רהיט יכול להתווסף ציפוי איכותי זה. עם זאת, הציפוי אידיאלי במיוחד לרהיטים המבוססים על משטחים ישרים, חתוכים מראש, דוגמת ארונות או שולחנות. בהמשך לכך, יהיה ציפוי הפורמייקה, בין אם פנימי ובין אם חיצוני, נפוץ במיוחד בסלונים או במטבחים. ואגב, בשנים האחרונות גבר מאד השימוש בפורמייקה, העמידה לתנאי הסביבה החיצוניים, לחיפוי מלא של מבנים.

עקב העובדה שבעידן הנוכחי, ניתן להטביע על פורמייקה כל דבר למעשה, רבים משתמשים בה גם במגזר העסקי, בריהוט המשרדי על סוגיו. לראיה, אין הרבה אמצעים שיווקיים יעילים יותר מאשר ריהוט איכותי במשרד, עליו מופיע, אל מול הלקוחות, לוגו החברה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *