הטרנד החזק של ריהוט מקסיקני

בשנים האחרונות, אנו יכולים למצוא ישראלים רבים, אשר להוטים אחרי הטרנד המקסיקני בכל מה שנוגע לריהוט ועיצוב הבית. הדבר החל עם הישראלים שטיילו חודשים רבים במקסיקו ובמרכז אמריקה – והביאו איתם דוגמאות של רהיטים אותנטיים מתוך הארץ. חשוב מאד לציין כי הריהוט המקסיקני עצמו מושפע מכל מיני גורמים – הן מילידי היבשת שחיו שם במשך שנים רבות, והן מהשפעות שהוא סופג מכיוון מדינות דרום אמריקה, וגם מארה"ב השכנה מצפון. אז מה יש בעצם בריהוט המקסיקני שהופך אותו למוצלח כל כך? ומהם המאפיינים של פריטי ריהוט מקסיקני?

ריהוט מקסיקני

הכירו את הריהוט המקסיקני מקרוב

  • מראה של עץ טבעי – אולי העיקרון הבולט ביותר של ריהוט מקסיקני, הוא העובדה שמדגישים בו את הטבעיות, ואת העובדה שהוא עשוי מעץ. אין זה אומר שהריהוט המקסיקני חייב להיות מעץ מלא, אך הוא בהחלט צריך להיראות כאילו הוא טבעי מאד, ועבר עיבוד מועט ככל האפשר. לעץ יש נוכחות גבוהה מאד בפריטי הריהוט המקסיקניים, וקשה מאד להתעלם מהם. הדבר נכון לכל הריהוט באשר הוא – ספות, כסאות, שולחנות אוכל, שידות, וכיו"ב – תמיד הם נראים מעט "ערומים", בשל העובדה שהם לא צבועים, אלא העץ מודגש בהם.
  • ספסלים במקום כסאות – אם אתם מחפשים ריהוט מקסיקני שיהיה באמת אותנטי, ובאמת ייתן תחושה של מקסיקו בתוך הבית, אזי יש להעדיף את הספסלים על-פני הכיסאות. הספסלים הם נפוצים מאד במקסיקו, ולמעשה כמעט שלא משתמשים בכסאות שם. מבחינתכם השימוש בספסלים הוא בעל יתרון כפול – ראשית הם יפים מאד, בעלי נוכחות בולטת מאד בחדר, ויוצרים תחושה מיוחדת. שנית, הספסלים הם זולים יותר ממערכת של כסאות, ובשני ספסלים אתם יכולים להקיף את כל שולחן האוכל אצלכם. עם זאת, חשוב לזכור שיש כמובן גם כיסאות בעיצוב מקסיקני, אם אינכם מחובבי הספסלים.
  • תבליטים וחריטות – אם תסתכלו מקרוב על פריטי הריהוט המקסיקני המעוצבים, תוכלו לראות שברבים מהם יש תבליטים וחריטות. לעתים מדובר על דוגמאות של בעלי חיים, ולעתים על דוגמאות מופשטות יותר. מה שבכל מקרה חשוב לזכור זה שפעמים רבות יש לחריטות ולתבליטים נוכחות בולטת מאד, ואין זה נדיר למצוא למשל שולחנות אוכל, שחלק גדול משטח הפנים שלהם הוא בעצם תחריט ייחודי.

היכן רוכשים את הריהוט המקסיקני?

לאחר שהבנתם מהם העקרונות שמובילים את הריהוט המקסיקני, לא נותר לכם אלא למצוא מקום שיוכל למכור לכם אותו במחירים נוחים, מתוך קטלוג מלא ומגוון. עליכם לבחור מקום שיספק לכם מגוון רחב ככל האפשר של ריהוט מקסיקני, כמובן בהתאם לכמות הרהיטים שאתם מחפשים. סביר להניח שאתם רוצים לעצב מטבח שלם, פינת אוכל או פינת עבודה לפי עקרונות העיצוב המקסיקני, ולכן כדאי לשקול ולראות מערכות ריהוט שלמות בעיצוב מקסיקני, כדי ליצור קו אחיד בין פריטי הריהוט, שיהיה יפה לעין.

אולי יעניין אותך לקרוא על ריהוט למספרות

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *